زاها حدید آماده برای کلنگ زنی اولین پروژه خود در برزیل

به گزارش سرویس معماری گالری آنلاین ، کازا آتلانتیکا (Casa Atlântica) یک ساختمان مسکونی جدید،‌ با طراحی دفتر معماری زاها حدید در خیابان Atlântica در سواحل کوپاکابانای ریودوژانیرو است. این ساختمان یازده طبقه، نمایی شبیه به یک ستون فقرات با بالکن هایی کشیده و یک استخر در پشت بام دارد.

دفتر معماری زاها حدید طرح را این گونه تفسیر می‌کند: فرم‌های طبیعی سواحل ریو کیفیتی کشسان و انعطاف‌پذیر در بافت این شهر به وجود می‌آورند. این در حالی است که سواحل پویای Copacabana با انرژی و آهنگ موزون خود یکی از مهم‌ترین فضاهای عمومی این شهر را می‌سازد.

طراحی کازا آتلانتیکا ادامه ترکیب های آزاد، جریان های فضایی طبیعی، سرزندگی فرهنگ سواحل Copacabana و همچنین سیالیت گردشگاه مشهور Burle Marx است.

با در نظر گرفتن محدودیت های حاکم بر سایت، اعم از ارتفاع و فاصله تا ساختمان‌های مجاور، طرح کازا آتلانتیکا با سازه‌ای که در هر طبقه به نرمی گسترده میشود تا بالکن ها را تعریف کند و هر طبقه را به واحدهای مسکونی جدا از هم تفکیک کند، دارای نظمی سیال است.

طرح نمای جنوب شرقی این بنا که رو به ساحل Copacabana است، مانند شاخه هایی به سمت ساختمان‌های همسایه کشیده شده و بدین ترتیب پیوستگی خود را با بافت شهری موجود در Atlântica حفظ کرده است.

پیش بینی شده است که در مارس ۲۰۱۶ عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

logo-samandehi