جشنواره عکس و پوستر «تعاون» برگزار می‌شود

معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری رسانه‌های تخصصی عکس و عکاسی اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ادواری عکس و پوستر تعاون کرده است.

به گزارش ایسنا، در متن فراخوان این جشنواره آمده است: تعاون در لایه‌های گوناگون اقشار و اصناف جامعه، همواره گره‌گشای مشکلات متعددی در جوامع روستایی و شهری است. "تعاون" به مفهوم همکاری و مشارکت، از جنبه‌های بارز حیات اجتماعی بشر به شمار آمده و بخش مهمی از زندگی انسان را تشکیل می‌دهد.

افراد براساس قواعد مورد توافق از طریق شیوه‌های متنوع همیاری در بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی با یکدیگر مشارکت می‌کنند تا با این حضور "تعاون" را معنا و تعاونی‌ها را شکل دهند.

تعاونی‌هایی که با اشکال گوناگونی از تجارت به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی - اجتماعی، به‌دنبال برآوردن نیازها و آرمان‌های مشترک اعضای خود هدف‌گذاری می‌کنند تا در ذات این فعالیت، بر نیازهای مادی و معاش انسان تأثیر بگذارند و حضورشان در طی زمان، شکل‌دهی و انسجام گروهی را در قالب تقویت سرمایه‌های اجتماعی به بار بنشانند.

درونمایه "تعاون" از یک همراهی و همدلی حکایت دارد و این همدلی می‌تواند در سطحی وسیع همواره بالاترین بازده را در شرایط تولید، تکثیر و پشتیبانی به‌عنوان دستاوردی مطلوب برای خانواده‌ای اجتماعی با نام جامعه تعریف کند.

حال اگر این کلید طلایی حل مشکلات جمعی در دامان نافذ و آسمانی هنر به شیوه‌ای صحیح و سلامت جای بگیرد، قرینگی مبارکی را برای اهالی اندیشه رقم خواهد زد.

اندیشه‌هایی که به تأثیرگذاری ذات تصویر معتقدند که گزینه‌ای چون "عکس" در میان انبوه تکنولوژی‌های تصویرساز، در سطحی وافر، وسیع و باورمند، توانسته است تقویت‌کننده و مصلح جامعه‌ای انسانی و مدرن باشد.

مدیریت این جشنواره دکتر حمدالله رستمی است و منصوره معتمدی، کاوس صادقلو و محمدرضا بهشتی منفرد هیئت داوران دور نخست را تشکیل می‌دهند. مهدی سروری نیز دبیر جشنواره است.

معرفی تصویری واژه "تعاون" در مصادیق زندگی روزمره، "تعاون" اصالتی رفتاری در فرهنگ ایرانی اسلامی، "تعاون" کلید طلایی عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی، "تعاون" جریان جاری طبیعت در زیستگاه انسان و محیط و "تعاون" انسجام بخش نیازها و آرمان‌های مشترک جامعه، موضوعات این جشنواره هستند.

اطلاع‌رسانی دور نخست از 9 اسفند ماه آغاز می‌شود. آخرین مهلت ارسال عکس در این دور 10 اردیبهشت ماه سال آینده و داوری آن‌ها نیمه اول اردیبهشت در نظر گرفته شده است. گزارش داوری و اطلاع‌رسانی سه روز پس از انجام داوری ارائه و فراخوان دور دوم جشنواره نیز اوایل خردادماه 1394 منتشر می‌شود.

نشانی دبیرخانه این جشنواره دفتر رسانه "پایگاه عکس چیلیک" (Chiilick.com)، تهران، صندوق پستی: 4684-15875 است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی پایگاه عکس چیلیک مراجعه کنند. همچنین شماره تماس دبیرخانه 88348824 و شماره تماس با دبیر جشنواره 09122797717 است.

logo-samandehi