فراخوان جایزه عکس ایران تراول فوتو

به گزارش سرویس عکاسی گالری آنلاین به نقل از عکاسی ، جایزهٔ عکس ایران تراول فوتو از سوی شرکت خدمات گردشگری «همافران خورشیدسوار» در شیراز طراحی شده و تیم اجرایی مصمم است تا جایزه را بصورت فصلی و منظم برگزار کند.

دربارهٔ جایزه:
- برگزاری این جایزه و ساماندهی دبیرخانه؛ همزمان که بعهدهٔ تیمی با دغدغهٔ «هنر» است، اهدافی را نیز در زمینهٔ گردشگری دنبال می‌کند. ارائهٔ تصویری درست، زنده و امروزی، به دور از سیاست، و منطبق با واقعیت از ایران به مردمِ دیگر نقاطِ جهان از جملهٔ این اهداف است. در این راستا برگزارکننده مجاز است با ذکرِ نام و حفظ حقوق معنوی هنرمند، آثار منتخب را در امور نمایشگاهی، انتشاراتی، اطلاع‌ رسانی، صفحات مجازی و تبلیغات داخلی و برون مرزی خود استفاده نماید. اینجایزه به صورت فصلی و در فواصلِ سه ماهه برگزار خواهد شد. بدیهی‌ست هر گونه تغییر و اعلام جزئیات بیشتر، از طریق وبسایت، اینستاگرام و دیگر کانال‌های ارتباطی به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید.


موضوع جایزه: زندگی در ایران
ثبت لحظاتی از زندگی در ایران که منطبق با واقعیتِ امروز ایران باشد. ثبت‌هایی ترجیحا مستند از درونِ خانه‌ها و محدوده‌های غیرِ‌عمومی گرفته تا خیابان‌ها و کافه‌ها و پارک‌ها و رستوران‌ها و..، از زندگیِ خانوادگی گرفته تا جمع‌های دوستی و کاری و غیره در زمینه‌ای از فرهنگ، تفکر، سنت‌ها، آداب و رسوم، زندگی، هنر، معماری ایرانی- اسلامی و..


هدف و تعریف به زبان ساده:
تصور کنید قرار است با ابزارِ عکس، «زندگی در ایران» را به غیرایرانی‌هایی نشان بدهید که جز برداشتی سیاست‌زده، مبهم و مغموم، تقریباهیچ تصور منطبق با واقعیتی را از طرزِ زندگی ایرانی‌ها و مردمِ آن ندارند. این عکس‌ها همچنان که تلاشی برای نشان دادن تصویری درست و امروزی از زندگی در ایران است، حامل دعوتی ضمنی به سفر به ایران، دیدن و تعامل نیز خاهد بود. دعوتی به زدودن همهٔ آن تصویرهای مخدوش و ناامن و غمزده. و فرا‌تر از تمام این توضیحات، ثبت این عکس‌ها اقدامی‌ست برای گفتگوی مردم با مردم؛ و از طریق هنـر.

جوایز:
نفر نخست: لوح تقدیر جایزه و مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ریال
نفردوم: لوح تقدیر جایزه و مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰ریال
نفر سوم: لوح تقدیر جایزه و مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ریال

آیین نامه:
- شرکت تمامی عکاسان ایرانی و غیرایرانی در این جایزه به شرطِ رعایتِ موضوع و بندهای فراخوان، آزاد است.

-هر عکس باید همراه با توضیحی دربارهٔ عکس و ترجیحا به زبان انگلیسی ارسال شود. این توضیحات می‌تواند شامل اطلاعاتی چون محل ثبت عکس، توضیحاتی دربارهٔ رفتار سوژه‌ها و یا اشاراتی به چگونگی زندگیِ مردم در ایرانِ امروز و.. باشد. آثاری که واجد ۳۰۰ کاراکتر توضیح به زبان انگلیسی باشند در صورت رعایت استانداردهای جایزه، برای «داوری»؛ واجد امتیاز بیشتر، و در «انتشار» و یا استفاده در «تبلیغات با رعایت حقوق معنوی» در اولویت خواهند بود. همچنین لازم است اطلاعات فردی، شماره تماس، آدرس ایمیل و در صورتِ امکان آدرسِ اینستاگرام هر شرکت‌کننده، همراه با عکس‌ها و در فایلی جداگانه ارسال گردد. جهت ارسال اثر و ذیل هر عکس، پس از عنوان، نام عکاس و شمارهٔ عکس ارسالی را مشخص نمایید. مثال: Simplicity-AmirKeivani-3

- ارسال عکس تنها و تنها از طریق ایمیل به آدرس award@irantravelingcenter. comامکان پذیر است.

- هر شرکت کننده مجاز به ارسال حداکثر ۵ قطعه است. اندازهٔ بزرگ‌ترین ضلع عکس باید ۱۵۰۰ پیکسل بوده هیچ یک از طول یا عرض بیشتر از ۱۵۰۰ پیکسل نباشند. حجم عکس‌های قابل‌قبول بینِ یک تا دو مگابایت خواهد بود. عکس‌های ارسالی باید با فرمت jpg ذخیره و ارسال شوند. گفتنی‌ست ویرایش عکس‌ها تنها در حد تصحیح رنگ و نور امکان‌پذیر است. عکس‌هایی که ویرایش‌های غیر استنادی داشته باشند از مرحله مسابقه حذف خواهند شد. شرکت‌کنندگان موظف‌اند در صورتِ درخواستِ دبیرخانه، فایل اصلی عکس را به دبیرخانه ارسال نمایند.

- دبیرخانه؛ ارسال کنندهٔ هر عکس را بعنوان صاحب اثر می‌شناسد، در غیر این صورت و در صورت تشخیص عدم مالکیتِ معنوی شرکت کننده، تمامی امتیازات باطل، اثر مزبور از مراحل جایزه حذف وعواقب حقوقی نیز بر عهدهٔ ارسال کننده خواهد بود.

- مهلت دریافت آثار از تاریخ ۱ دی تا ۱۵ بهمن‌ماه ۹۴ خواهد بود. این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. پس از اتمام مهلت دریافت آثار، عکس‌های راه یافته به بخش مسابقه ظرف مدت ۲ هفته داوری شده و اول اسفند ماه نتیجهٔ داوری نهایی در وبسایت و اینستاگرام اعلام خواهد شد. گفتنی‌ست در پروسهٔ داوری، مشخصاتِ شرکت‌کنندگان به هیچ عنوان در اختیار داوران قرار نخواهد گرفت.

-لازم به ذکر است که ارسال اثر به مسابقه، به منزلهٔ قبول مقررات اینجایزه است و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده و تفسیر شرایط و مقررات به عهدهٔ دبیرخانه خواهد بود.

کانال‌های ارتباطی:
وب سایت
Instagram: Irantravelphoto
Email: award@irantravelingcenter.com
Telegram: @irantravelingcenter

logo-samandehi