فراخوان جشنواره «عکس ایرانشناسی»

بنیاد ایرانشناسی با دعوت از علاقه‌مندان به هنر عکاسی‌، پنجمین جشنواره عکس خود را با موضوع «جاذبه‌های فرهنگی‌، تاریخ یو طبیعی ایران زمین» و با تأکید بر سه محور «جاذبه‌های فرهنگی روبه فراموشی ایران»، «جاذبه‌های بکر و طبیعی ایران» و «جلوه‌های بدیع و نادر از آثار تاریخی ایران زمین» از 13 بهمن‌ماه به‌مدت یک هفته برگزار می‌کند.

دبیرخانه پنجمین جشنواره «عکس ایرانشناسی» 6229 عکس را از 768 عکاس گرفته است‌ که از این میان، 3309 قطعه عکس به بخش حرفه‌ای و 2920 عکس به بخش غیرحرفه‌ای مربوط است.

هیأت داوران جشنواره پس از بررسی آثار ارسالی‌، در دو مرحله داوری‌، 80 قطعه عکس از 60 عکاس را پذیرفت‌ که از این بین‌، آثار 10 نفر از عکاسان به‌عنوان برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شده‌اند و در آیین گشایش این دوره از جشنواره، از صاحبان این آثار تجلیل خواهد شد.

آیین گشایش جشنواره ساعت 10 صبح 13 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود. در این مراسم از سه برگزیده بخش حرفه‌ای، با دو سکه تمام بهار آزادی‌، دیپلم افتخار و نشان جشنواره و از دو برگزیده بخش غیرحرفه‌ای، با یک سکه تمام بهار آزادی‌، دیپلم افتخار و نشان جشنواره تقدیر خواهد شد.

همچنین از سه هنرمند عکاس در بخش حرفه‌ای و دو هنرمند عکاس در بخش غیرحرفه‌ای (به‌عنوان شایسته تقدیر) با دادن نشان جشنواره و مبلغ یک میلیون ریال‌، به‌عنوان حق انتشار‌ تجلیل خواهد شد. به صاحبان آثار پذیرفته‌شده در بخش نمایشگاهی جشنواره نیز یک میلیون ریال حق انتشار پرداخت می‌شود.

علاقه‌مندان به دیدن نمایشگاه پنجمین جشنواره عکس ایرانشناسی می‌توانند از 13 بهمن‌ماه به‌مدت هفت روز (به‌جز ایام تعطیل) از ساعت 10 تا 16‌ با مراجعه به خیابان شیخ بهایی جنوبی‌، خیابان ایرانشناسی (64 غربی)، بنیاد ایرانشناسی‌، از عکس‌های برگزیده این دوره از جشنواره دیدن کنند.

logo-samandehi