بانک پاسارگاد خیانت امین‌اموال مرکز هنرهای تجسمی را کشف کرد

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا ، بانک پاسارگاد در این مطلب آورده است: درباره جریان مطرح‌شده توسط مدیرکل محترم مرکز هنرهای تجسمی‌، نماینده موزه هنرهای تجسمی پاسارگاد، خود باعث کشف این خیانت در امانت امین‌اموال تعدادی از تابلوهای هنری شده و آثار را به مرکز هنرهای تجسمی بازگردانده است که متأسفانه در متن خبر منتشرشده در آن خبرگزاری‌، به این موضوع اشاره نشده و در مقابل بانک پاسارگاد را محکوم به خرید اموال مسروقه کرده‌اند.

موزه بانک پاسارگاد‌، سرقت از موزه هنرهای معاصر را کشف کرده است.

موزه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد برای کلیه خریدهای هنری خود‌، قراردادی با فروشندگان که گالری‌های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند‌، تنظیم می‌کند و در آن قراردادها درباره اصالت اثر تعهد گرفته شده و در صورت ابراز ادعای مالکیت اثر‌، مسؤولیت با فروشنده است. بر این اساس‌، جهت خرید دو اثر از استاد حسین زنده‌رودی در اندازه‌های 56 در 65 و 56 در 75 سانتی‌متر روی کاغذ نیز قرارداد مذکور با گالری آریا منعقد شده است و قابل تصور نیست که اثری می‌تواند از مرکز هنرهای تجسمی و یا موزه هنرهای معاصر تهران به‌طور غیرقانونی خارج شود. پس از مدتی آقای معین‌فر که در زمان معامله آثار حضور داشته و گفته ایشان را مبنی بر وجود اثر مشابه در موزه هنرهای معاصر تهران شنیده بودند،‌ به هنرمند گرامی آقای نامی اطلاع دادند که عکس این آثار در صفحات 56 و 58 کتاب نمایشگاه اقای زنده‌رودی که در سال 1380 در موزه هنرهای معاصر برگزار شده بود‌، به چاپ رسیده است. کاملا مشخص است که موزه هنرهای تجسمی بانک پاسارگاد،‌ خود کاشف این سرقت بوده و این موضوع را نیز به آقای ملانوروزی اطلاع داده و آثار را بازگردانده بود. حال به چه دلیل ایشان عنوان کرده‌اند که آثار را از موزه بانک پاسارگاد بازگردانده‌اند‌، مشخص نیست. در صورتی که این آثار در روزهای ابتدایی سال 1394 به ایشان تحویل داده شده بود.

بانک پاسارگاد در راستای ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی خود اقدامات ارزشمندی را در جهت حمایت از فرهنگ و هنر کشور انجام داده است. ایجاد موزه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد‌، یکی از این اقدامات است که باعث شده آثار هنرمندان بنام و مطرح کشور‌، گردهم آیند تا ضمن حمایت از این هنرمندان‌، مرجع جامعی باشد برای هنردوستان و علاقه‌مندان به آثار هنرهای تجسمی معاصر، روا نیست با چنین اخبار و اظهار نظرهایی‌، تلاش‌های این بانک در راستای ارتقای فرهنگ و هنر کشور کم‌رنگ شود.

همچنین روابط عمومی بانک پاسارگاد در پایان ضمن تهدید به شکایت، تأکید کرده است: همکاران مرتبط با ما عامل کشف این سرقت و بازگرداندن به موزه هنرهای معاصر بوده‌اند.

اخبار مرتبط :

سرقت آثار هنری حماقتی عجیب بوده است؟

فرازهایى از اوج مدرنیسم ایرانى / آثار بازگردانده شده به مرکز تجسمی چه بودند؟

سرقت آثار هنری حماقتی عجیب بوده است؟

سرقت آثار از مجموعه دولتی با تبانی بوده

تصمیم امین اموال ناشیانه بود

طاهری:‌ مسئولان برای خود اختیارات ویژه تعریف کرده‌اند

آثار دولتی را از موزه بانک پاسارگاد برگرداندیم

کاریکاتور / سرقت آثار هنرمندان نقاش

سرقت آثار هنری / واکاوی یک اتفاق (گفتگو با علی اکبر صادقی)

سرقت آثار هنری / واکاوی یک اتفاق (گفتگو با منیژه صحی)

سرقت آثار هنری / واکاوی یک اتفاق (گفتگو با ایرج اسکندری )

logo-samandehi