مجسمه‎های سمپوزیوم نشانگر تاریخ عصر ما برای آیندگان هستند

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، عبدالحسین مختاباد عضو شورای اسلامی شهر تهران طی بازدید از هفتمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران گفت: هراندازه اتفاقات فرهنگی در شهر بیشتر باشد به نفع شهر است. اتفاق خوبی که در سمپوزیوم اکنون رخ می‌دهد، این است که تهران تا یک ماه دیگر دست کم صاحب 20 مجسمه خوب خواهد شد که به وسیله هنرمندان ایرانی و خارجی ساخته شده‎اند.

وی با بیان اینکه نصب مجسمه‎ها نمادهای فرهنگی شهر را بیشتر می‏کنند افزود: امیدوارم چنین رویدادهایی در عرصه‎های مختلف هنری بیش از این در شهر تهران برگزار شود تا شاهد تاثیر خوب آنها بر محیط شهر بزرگی چون تهران باشیم، زیرا آثار هنری علاوه بر تلطیف روح جامعه بیان‌کننده زنده بودن روح مردم هر عصری نیز هستند. هنرهای تجسمی احساسات زمان حال هر دورانی را بیان می‏کنند و نگاه هنرمند را نشان می‏دهد و تاریخی را نیز بیان می‏کند که آیندگان می‎توانند به وسیله آن درباره این عصر قضاوت کنند.

مختاباد درباره اینکه شورای شهر تهران چه کمکی را به رویدادهایی مانند سمپوزویم مجسمه‎ تهران می‏تواند داشته باشد اظهار کرد: ما در بودجه‎هایی که در شورای اسلامی شهر تهران برای بخش فرهنگی و هنری تصویب می‏کنیم، بودجه‎های قابل توجهی هستند. ما امسال 2هزار میلیارد تومان برای بخش فرهنگی و هنری تهران اختصاص دادیم که چندین برابر بودجه دولت برای کل کشور است. سازمان زیباسازی البته از ما بودجه‎ای نمی‏گیرد و درآمدی که کسب می‎کند را در چرخه هنر قرار داده و به رویدادهایی مانند همین سمپوزیوم اختصاص می‏دهد.

لازم به یادآوری است؛ هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران تا 24 مهرماه در برج میلاد در دو بخش کارگاه سنگ و آهن در حال برگزاری است.

logo-samandehi