مسابقه عکس «لبخند کودکان»

به گزارش سرویس عکاسی گالری آنلاین به نقل از ایسنا ، علیرضا حاجیان‌زاده در هفته‌ی ملی کودک با منتخب اعضای کتابخانه‌های استان تهران در نشست «سهم من» دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست، مدیرعامل کانون در پاسخ به پرسشی در حوزه‌ی اطلاع‌رسانی فعالیت‌های کتابخانه‌های این نهاد در کشور و نیز با اشاره به نام‌گذاری روز سوم هفته‌ی ملی به نام کودک و رسانه، از راه‌اندازی فاز اول پورتال ملی کودک با نام «کودک 24» خبر داد و با اشاره به طراحی محتوایی این سایت گفت: این پورتال تنها به بچه‌های داخل کشور اختصاص ندارد و به تمام بچه‌ها و حتی تمام کودکان دنیا اختصاص دارد و همه می‌توانند عکس‌های خود را در سایت آپلود و در این مسابقه شرکت کنند.

بر اساس فراخوان مسابقه‌ی «لبخند کودکان» از بازدیدکنندگان پورتال «کودک 24» خواسته شده، از لبخند زیبای کودکان عکس بگیرند و برای این سایت ارسال کنند. این سایت در آدرس kanoon24.ir در دسترس است و اپلیکیشن‌های موبایل و تبلت سایت نیز برای علاقه‌مندان پیش‌بینی شده است.

در بخش گالری سایت «کودک 24» مجموعه‌ای از تصاویر لبخند کودکان درج شده که به مرور به آرشیوی برای تصاویر لبخند کودکان تبدیل می‌شود.

امسال شعار هفته‌ی ملی کودک براساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی این رویداد، «دنیا با لبخند کودکان زیباست» قرار گرفته و هر روز این هفته از 15 تا 21 به یک موضوع اصلی اختصاص یافته است.

در این نشست، حاجیان‌زاده به عمق و تاثیرگذاری درونی فعالیت‌های کانون اشاره و تصریح کرد که قصد ندارند به بهای تبلیغات بیشتر، از عمق فعالیت‌های این نهاد بکاهند.

با این‌ حال، او گفت که در سال‌های جدید عموم مردم نسبت به فعالیت‌های ما کم‌اطلاع هستند که علت آن شاید این است که کانون در سال‌های گذشته سعی کرده به عمق تاثیرگذاری خود بیفزاید و آن عمق باعث شده که از سطح دور بماند. ما معتقدیم که عمق باید حفظ شود؛ اما این‌که بالاخره افکار عمومی باید بداند که چنین امکاناتی هم وجود دارد، باعث می‌شود که کار تبلیغی و اطلاع‌رسانی را نیز جدی بگیریم.

او البته به تنوع امکانات هم توجه داشت و گفت: در دوره‌های قبل، جایی به‌جز کانون وجود نداشت؛ اما اکنون تنوع و انتخاب بیشتر شده و شاید بخشی از این مشکل هم طبیعی است.

مدیرعامل کانون گفت که در یک سال اخیر، کانون در برنامه‌های صداوسیما حضور جدی‌تری پیدا کرده، و حضور در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی را نیز جدی گرفته، اما برای نهادی مانند کانون پرورش فکری هم مناسب نیست که کار تبلیغاتی روبنایی انجام دهد و فقط تکرار اسم و آرم کند، چراکه کانون باید با توانمندی‌هایش خود را معرفی کند.

در بخش دیگری از این نشست، یکی از دانش‌آموزان گفت که در مدرسه‌اش به‌خاطر عضویت در کانون تحت فشار است و معلم‌هاشان با کانون پرورش فکری مخالف هستند.

حاجیان‌زاده در پاسخ به این عضو دستور پیگیری داد و گفت که اگر موردی برخلاف سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش وجود داشته باشد، کانون آن را پیگیری می‌کند.

logo-samandehi