عروسک‌ها و پارچه های سنتی مکزیک در کاخ سعد اباد / صادقی از تبادل فرهنگی و دوستی ایران و مکزیک میگوید

سفارت مکزیک در تهران در جشنواره چهار روزه‌ای که با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مباحث مربوط به میراث فرهنگی در مجموعه تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.
سفارت مکزیک در تهران اعلام کرد: یک مجموعه مهم از عروسک‌های سنتی، لباس‌های سنتی و اسباب بازی‌های دست‌ساز از مناطق مختلف مکزیک را به مخاطبان کودک در جشنواره کودکان معرفی می‌کند.
این مجموعه روزهای ۲۱، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ مهرماه در مجموعه تاریخی کاخ سعدآباد در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.
جشنواره یادشده به‌مناسبت روز جهانی کودک و هفته ملی کودک برگزار می‌شود.

سید عبدالله صادقی مشاور هنری سفارت مکزیک در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین اظهار کرد :
این برنامه در ارتباط با آداب و رسوم مکزیک، جشنواره عروسکی و پارچه های سنتی مکزیک است. در آینده هم برنامه های دیگری خواهیم داشت مثل همایش نقاشی دیواری در فرهنگستان و همچنین نمایش پنجاه و دو اثر نقاشی که سفیر قبلی آنها را از هنرمندان مکزیکی به موزه هنرهای معاصر هدیه کرده بود.نمایش این آثار احتمالا در آذرماه به همراه چند اثر از هنرمندان ایرانی خواهد بود و این تبادل فرهنگی در راستای دوستی ایران و مکزیک است که هم آثار هنرمندان مکزیکی و هم آثار هنرمندان سرشناس ایرانی را همزمان با هم به نمایش خواهیم گذاشت.
وی در ادامه افزود : جشنواره عروسکی و پارچه های سنتی مکزیک در روز سه شنبه 21 مهرماه در کاخ سعد آباد در موزه ملل ساعت 4 بعداز ظهر افتتاح میشود و تا جمعه هم ادامه دارد.
برنامه های فرهنگی که اینجا برگزار میشود در مطبوعات مکزیک هم انتشار پیدا میکند و اطلاع رسانی میکنند . چندین سال پیش نیز یک نمایشگاه مجسمه از هنرمندان ایرانی در دانشگاه مکزیک برگزار گردید و از این پس نیز این تبادل فرهنگی ادامه خواهد داشت.

logo-samandehi