گروهی از دانش‌آموزان مدرسه‌ «لمان» نیویورک آمریکا احساسات خود را نسبت به این حادثه تراژیک و تروریسم جهانی در قالب نقاشی اظهار کردند

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، پس از انفجارهایی که به کشته شدن 129 نفر در نقاط مختلف شهر پاریس منجر شد‌، گروهی از دانش‌آموزان مدرسه‌ «لمان» نیویورک آمریکا احساسات خود را نسبت به این حادثه تراژیک و تروریسم جهانی در قالب نقاشی اظهار کردند.

«سلین لاهورته» معلم هنر این مدرسه، پس از حملات تروریستی گروه «داعش» برنامه‌های تدریسش را کنار گذاشت و یک روز را به خلق آثار هنری دانش‌آموزان در زمینه صلح جهانی و واکنش به تروریسم اختصاص داد.

«لاهورته» درباره این اقدام جمعی گفت: حملات پاریس احساسات شدیدی در همه‌جا برانگیخته، ‌اما باعث جلب توجه به دیگر مسائل جهانی هم شده است. با خود فکر کردم وقتی دانش‌آموزانم روز دوشنبه می‌آیند‌، فقط درباره پاریس می‌دانند؟ آیا از دیگر رویدادها هم خبر دارند؟ بنابراین این پروژه فقط درباره حملات پاریس نیست، درباره صلح است.

وی در ادامه اظهار داشت: «لمان» یک مدرسه بین‌المللی است، بنابراین یکی از وظایف ما پرداختن به آگاهی جهانی و کشف پیچیدگی‌های جهان از طریق تفکر انتقادی است.

این معلم در ابتدای کلاس از دانش‌آموزان خواست تا درباره اتفاقات اخیر به بحث بپردازند. بیشترین کلماتی که بچه‌ها درباره این وقایع به کار بردند «شوکه شدن»، «وحشتناک»، «ناراحت»، «عصبانی»، «ترس» و «غم‌انگیز» بود.

به گزارش‌ هافینگتون‌پست،‌ «لاهورته» پس از این‌که به دانش‌آموزان فرصت اظهار نظر داد‌، آن‌ها را به سمت آگاهی از اوضاع جهان سوق داد و درباره حملات تروریستی و ناآرامی‌های سیاسی در لبنان‌، عراق و سوریه برای‌شان توضیح داد.

تصاویر نقاشی برخی از این کودکان را در ادامه ببینید:

انتهای پیام

logo-samandehi