استقبال نمایندگان مجلس از طرح حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا ، «بهمن نامورمطلق» با اشاره به اهمیت این طرح گفت: این طرح یکی از برنامه‌های مهمی است که پس از تصویب نهایی در مجلس، می‌تواند بسیاری از خلاءهای قانونی در زمینه حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی کشور را برطرف سازد.

وی اظهار کرد: از آنجا که ترویج صنایع‌دستی، ترویج هویت و فرهنگ است، توجه به آن موجب احیاء هویت فرهنگی و کم‌توجهی به آن منجر به حذف هویت فرهنگی خواهد شد. در این بین هنرمندان صنایع دستی سفیران هویت‌ساز فرهنگ ما محسوب می‌شوند.

نامورمطلق با تاکید بر همراهی و حمایت نمایندگان مجلس بیان کرد: خوشبختانه در جلسه‌ای که این هفته در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور یافتیم، نمایندگان محترم با نگاه مثبت و همراهی فراوان کلیات طرح ارائه شده پذیرفته و تصویب کردند. این مسئله خود نشان از دغدغه نمایندگان ملت در این حوزه است.

معاون صنایع‌دستی ابراز امیدواری کرد، این طرح در دیگر کمیسیون‌های تخصصی نیز حمایت شود و گفت: در جلسات بعدی که در دیگر کمیسیون‌های مجلس حضور خواهیم یافت، با تشریح ضرورت و نیاز فعلی به چنین طرحی، انشاءالله با حمایت نمایندگان مجلس زمینه های لازم برای تصویب نهایی فراهم آید.

این استاد دانشگاه با تاکید بر استحقاق بالای فعالان عرصه صنایع‌دستی گفت: این هنرمندان سهم زیادی در حفاظت و صیانت از شیوه‌ها و ویژگی‌های فرهنگی ایران در طی قرون متمادی داشته‌اند و دولت تدبیر و امید به طور جدی در تلاش است تا برای آنها شرایطی درخور و شایسته فراهم آورد.

طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع‌دستی یکی از برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است که در راستای تکریم و ارتقاء جایگاه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی کشور تدوین شده و پس از اعلام وصول از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در کمیسیون‌های مختلف در حال بررسی است.

logo-samandehi