آثار «کیومرث کیاست» مرور می‌شود

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا ، در این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه انفرادی کیومرث کیاست - نقاش و کارتونیست تبریزی - پس از 26 سال است، 55 اثر منتخب از 40 سال فعالیت هنری او به‌نمایش درمی‌آید.

کیاست که هم‌دوره هنرمندانی مانند درم‌بخش، محصص و بخش‌پور است از سال 1352 و با فعالیت در مطبوعات به‌عنوان طراح و کارتونیست آغاز به کار کرد. او سپس به تصویرسازی و نقاشی نیز پرداخت. این هنرمند با قلمی باریک و شکننده در پهنه خطوطی ریز و درهم، یاد‌ها و باورهایش را از تاریخ سرزمینش بر کاغذ آورده است.

کیاست که در پرداخت طرح‌هایش شوخی‌های بسیار غریبی با طبیعت و ساختمان پیکر آدمی کرده و می‌کند، گاهی طراحی طنزاندیش و خشن می‌نماید و گاهی نقاشی که می‌خواهد فقط چیزی را به تصویر بکشد.

آخرین نمایشگاه انفرادی کیومرث کیاست در سال 1368 در گالری شیخ برگزار شد و آخرین نمایشگاه گروهی‌ای که این هنرمند در آن شرکت داشت در سال 1389 و در گالری ساربان بود. او پیش از انقلاب اسلامی در گالری‌های سیحون، نقش، تخت جمشید و ... نمایشگاه‌های موفقی را برگزار کرد و سابقه برگزاری 90 نمایشگاه انفرادی و گروهی را دارد.

کیومرث کیاست متولد سال 1327 از پیشگامان و بنیان‌گذاران کاریکاتور نو در تبریز به‌شمار می‌رود، این هنرمند در حال حاضر به‌عنوان استاد دانشگاه مشغول به فعالیت است.

نمایشگاه «مروری بر آثار کیومرث کیاست» از 27 آذرماه تا 7 دی‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این آثار، هر روز از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

logo-samandehi