برپایی نمایشگاه آثار هنرمند ایرانی مقیم فرانسه

در این نمایشگاه 30 اثر از شهلا معززی به‌نمایش گذاشته می‌شود. معززی متولد سال ۱۳۳۲ در شهرستان گرگان است. معززی دوره ابتدایی را در علی‌آباد کتول و دبیرستان را در گرگان گذراند و در فرانسه در رشته معماری مدرک دکتری گرفته است. وی پس از بازگشت به ایران در سال 1360، به تحقیق در مرکز تحقیقات انرژی‌های نو در انرژی اتمی ایران پرداخت.

معززی دوباره در سال 1366 به فرانسه بازگشت و از آن زمان به نقاشی رو آورد و آثارش در نمایشگاه‌های گوناگونی در اروپا به‌نمایش درآمد. او نمایشگاه‌هایی انفرادی و گروهی را از آن زمان تا کنون در کشورهای فرانسه، اسپانیا و بلژیک برگزار کرده و جوایزی را دریافت کرده است.

نقاشی‌های شهلا معززی عموما بر گستره وسیعی از رنگ مشکی و با تکنیک پاستل خلق شده‌اند. او که در فرانسه شروع به نقاشی کرده با مضامینی عرفانی و اساطیری، نگاهی عمیق به هنر شرق داشته و سعی دارد از دل سیاهی به رنگ و نقش برسد. نقاشی‌های او که یادآور تصویرسازی‌های شرقی و خصوصا نگارگری و مصورسازی کتاب‌های ایرانی است، تا کنون در انتقال پیام درونی آثارش به مخاطبان بین‌المللی موفق عمل کرده‌اند.

کتاب «شهلا معززی» نوشته شاعر و منتقد فرانسوی ژان‌لوئی دوپیریس (1931-2001) که رایزن فرهنگی سفارت فرانسه در کشورهای مختلف بوده، در سال 1990 از سوی انتشارات آتلانتیکا در فرانسه منتشر شده است.

آثار این نمایشگاه با تکنیک پاستل روی مقوا و کاغذ از ابعاد 50 در 70 تا 100 در 100 سانتی‌متر خلق شده‌اند و به‌نمایش عموم گذاشته خواهند شد.

این نمایشگاه 27 آذرماه ساعت 17 در نگارخانه استاد «ممیز» خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا 11 دی‌ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار، هرروز از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

logo-samandehi