˝شید˝ نهادی مستقل و غیردولتی است / نشست مروری بر آثار ۵ دوره جایزه ˝شید˝ برگزار شد

به گزارش سرویس عکاسی گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین ، در آخرین روز از برگزاری نشست‌های "۱۰روز باعکاسان ایران" و در بخش ویژه "نگاه شخصی"، نشست مروری بر آثار ۵ دوره اخیر جایزه عکس "شید" با حضور روشن نوروزی دبیر اجرایی و عضو شورای سیاستگذاری این جایزه، عصر شنبه ۲۶ دی در نگارخانه "پاییز" خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این نشست روشن نوروزی ضمن ادای احترام به یاد و خاطره بهمن جلالی که ۲۵ دی، ششمین سالگرد درگذشت او بود، گفت: "شید" نهادی مستقل و غیردولتی است که مجموعه پروژههای مختلفی از جمله "جایزه شید"، "گرنت شید" و "آکادمی شید" را برگزار می‌کند. جایزه "شید" جایزه تخصصی عکاسی مستند اجتماعی ایران است که از سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون ۵ دوره آن برگزار شده است.

او همچنین با معرفی "گرنت شید" به عنوان کمک هزینه انجام پروژههای عکاسی مستند اجتماعی از جاوید تفضلی و مهناز ناظری به عنوان دو برنده "گرنت ۲۰۱۵ شید" نام برد که مجموعه‌های تکمیل شده آن‌ها در بخش نمایشگاهی جایزه عکس "شید" به نمایش گذاشته خواهد شد.

نوروزی که منتخب مجموعه‌های عکس بخش نمایشگاهی دوره‌های مختلف جایزه "شید" را برای حاضرین نمایش می‌داد، سپس اضافه کرد: پروژه آکادمی "شید" به عنوان یک نهاد آموزشی بخش دیگری از فعالیتهای جایزه عکس "شید" است. این پروژه مجموعه نشست‌ها وکارگاههای آموزشی وظیفه آموزش عکاسان مستند اجتماعی را بر عهده دارند. فراخوان ششمین دوره جایزه عکس "شید" منتشر شده و علاقه‌مندان تا ۱۰ بهمن فرصت دارند در آن شرکت کنند. نمایشگاه آثار ششمین دوره این جایزه از ۲۳ بهمن در گالری "شیرین" برپا خواهد شد.

در ادامه این نشست، به پرسش‌های حاضرین درباره اینجایزه، عکس‌ها، استیتمنت‌ها و... پاسخ داده شد.

در این روز همچنین، نشست‌های "اسپانسر و عکاسی" با حضور داریوش محمدخانی، "فرآیند تولید کتاب عکاسی برای نشر: کتابهای متن محور" به مدیریت اسماعیل عباسی و نشست ویژه "فرآیند تولید کتاب عکاسی برای نشر: کتابهای عکس" به مدیریت سیفالله صمدیان و با حضور گسترده هنرمندان و ناشرین برگزار شد؛ از جمله حاضرین در این روز می‌توان به فخرالدین فخرالدینی، محمد فرنود، محسن راستانی و... اشاره کرد.

logo-samandehi