بازسازی کارگاه هنرمند اسپانیایی خوان میرو در لندن

به گزارش سرویس نقاشی گالری آنلاین ؛ استودیوی نقاش اسپانیایی خوان میرو در لندن باز سازی و به نمایش در خواهد آمد. در این نمایشگاه وسایل، لوازم خانگی و نقاشی های نقاش سورئالیست، خوان میرو بازسازی شده است.
خوان پونیت میرو، نوه ی هنرمند که در پروژه همکاری کرده می گوید: "استودیوی میرو یک محیط مناسب برای انجام کار هنری را ارائه داده است."
وی اضافه کرد: " او هنگامی که در را پشت سرش می بست می دانست که دارد تمام ارتباطش با دنیای خارج را قطع می کند و وارد دنیای خیالی خود می شود. این فضای خیالی بر اساس پس زمینه ای از نور، رنگ ها و اشکال مدیترانه ای مرتب شده است."
استودیوی بازسازی شده تحت عنوان "شصتمین سالگرد" اجرا شده است و شامل 25 نقاشی و طراحی هنرمندی است که در سال 1893 در بارسلونا متولد شد و در سال 1983 در مایورکا فوت کرد.
اِلویرا کامارا، سرپرست پروژه ی "استودیوی میرو" گفت که آخرین گام خلاقانه هنرمند که نقطه اوج فرآیند درخشان هنری و انسانی اوست را به یک نمایشگاه در لندن آورده است.
به گزارش خبرنگار گالری آنلاین؛ استودیو ی میرو در سال 1956 در جزیره بالئاری گشایش یافته است، جایی که هنرمند خانواده اش را در طول جنگ جهانی دوم به آنجا برده بود، میرو گفته بود: "آرزویش این است که بتواند جایی را برای یک استودیوی بزرگ فراهم کند." این استودیو توسط دوست نزدیک هنرمند، ژوزف لوئیس سِرت، معمار مشهور اهل کاتالان طراحی شده بود.
از آنجا که سِرت به ایالات متحده تبعید شد، این دو مجبور بودند که از طریق نامه با یکدیگر کار کنند. یادداشت های آن ها نیز در نمایشگاه استودیو به معرض نمایش گذاشته شده است.
از 21 ژانویه تا 12 فوریه بازدید از استودیوی بازسازی شده برای علاقه مندان مقدور خواهد بود.

logo-samandehi