مینی خطاشی هنری نو و تلفیقی از چند هنر

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، هنر مینی خطاشی یکی از هنرهای جدید در جهان است این هنر ترکیبی از چندین هنر است .مینیاتور، خط، نقاشی اساس این هنر را تشکیل می دهند که با علومی چون هندسه و ریاضیات، گرافیک و معماری ترکیب شده است.
هنر مینی خطاشی نوعی نگارگری است که در نمادهای شهری، معماری مساجد و گرافیک کاربرد فراوانی دارد و می توان آثار خارق العاده ای را با استفاده از این هنر خلق کرد.
ناصر پزشکی مبدع مینی خطاشی در گفت و گو با خبرنگار هنرهای تجسمی اظهار داشت: با توجه به فرهنگ غنی و اصیل ایران و تاریخ کشورمان، از دیرباز ایرانیان به هنر علاقه مند بودند و در دوره های مختلف شاهد خلق آثار مختلفی از سوی ایرانیان در حوزه هنر بوده ایم که باید این روند نیز ادامه داشته باشد و به نسل های آینده منتقل شود.
وی با بیان اینکه هدف از الحاق این هنرها و سبک ها در این رشته هنری، بیان مفهوم اتصال و وحدت است، اظهار داشت: خط، اساس این هنر را تشکیل داده و با ترکیب این هنرها با ادب و فلسفه، دیوانی از هنر مینی خطاشی به ارمغان نشسته است.
وی رسیدن به این هنر را حاصل تحمل ریاضت و مرارت های بسیار برشمرد و افزود: نیم قرن تلاش مرا به این نقطه از هنر رساند که بتوانم هنری نو و جدید ابداع نموده و آن را در جهان ثبت کنم.
پزشکی با اشاره به هنر مینی خطاشی اظهار داشت: این هنر تلفیقی از 11 تا 17 هنر ، از جمله خط ، نقاشی، تاریخ ، ادبیات، هنر،گرافیک ، طراحی ، نقاشی، حساب، هندسه و ادبیات و فرهنگ معاصر است.
وی افزود: اصل کار سیاه وسفید و طراحی با گرافیک است که بعد با هنرهای دیگر به آن زیبایی می بخشد.
وی ادامه داد: پیشینه تاریخ و فرهنگ ایرانی را به خوبی می شناسم و خوب می دانم که فرهنگ و مذهب تلفیقی از یکدیگرند که تاریخ خط و نقاشی را بهم گره می زند و آمیزه ای از خطاشی نوین می کند .
این هنرمند مینی خطاشی افزود: هنرمند معاصر دغدغه اصلی اش باید رشد فرهنگی و هنری باشد نه چیزی دیگر . هنرمند معاصر نباید تسلیم آشوب مدرنیته و ماشینیزم شود تابتواند رسالت و تعهد خویش را به بهترین وجهی به عرصه ظهور رساند .
وی در ادامه منشور ی که برای خود ترسیم کرده بود را خواند و گفت: بر ملک پادشاهی و کائنات و اقیانوس غرق در نور و ملکوت مطلق جهانیانش از سرزمین ایران زمین بعد از نیم قرن تلاش مخلصانه من ناصر پزشکی خالق و مستنتج خط فارسی فرزند ملک علی در اصل منت حیاتم ماموریت انجام شد.
ناصر پزشکی متولد سال 1343 در تهران است وی از سنین نوجوانی علاقه زیادی به نقاشی و خطاطی داشت و از همان دوران نیز به این پیشه پرداخت و توانست طی چند سال هنر مینی خطاشی را خلق و در کشور ثبت رسمی کند. وی طی سال های متوالی موفق به دریافت تندیس سلطان قلم دنیا و آقای قلم اقیانوسه شده است.

logo-samandehi