نمایشگاه پوسترهای معاصر لهستان در اصفهان

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین ، کشیشتف دیدو (Krzysztof Dydo) از علاقه‌مندان پوستر، کلکسیونر و منتقد هنری است که مقالات متعدد، کاتالوگ و آلبوم‌هایی از تاریخ پوسترهای لهستان را منتشر کرده و نمایشگاه‌های پوستر، مسابقات و جشنوارهٔ پوستر کراکف را سازماندهی می‌کند. او همچنین مالک مجموعهٔ پوسترهای دیدو و بنیانگذار گالری پوستر کراکف است.

تا کنون، دو مجموعه از پوسترهای معاصر لهستان از مجموعه پوسترهای دیدو به کوشش مجید عباسی و مدرسهٔ ویژه وبا حمایت سفارت لهستان در ایران به نمایش گذاشته شده است.

مجموعهٔ اول درآبان سال ۸۹ در گالری ویژه تهران و مجموعه دوم در‌‌ همان زمان به مناسبت دویستمین سالگرد تولد "فردریک شوپن" پیانیست و آهنگساز نامدار لهستانی در گالری ۶۶ تهران، با همکاری ماهنامه بخارا به نمایش درآمد.

این نمایشگاه، سومین مجموعه از پوسترهای معاصرلهستان است که به کوشش "پیکارت"، با همکاری مدرسهٔ ویژه، گالری پوستر کراکف، بنیاد ممیز و سفارت لهستان در گالری اکنون اصفهان به نمایش گذاشته می‌شود.

در این نمایشگاه علاوه بر۴۰ پوستر از آثار معاصر طراحان لهستان، ۹ پوستر نیز از پیشگامان طراحی پوستر این کشور (آرشیو شخصی مجید عباسی) به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه پنجشنبه اول بهمن گشایش می‌یابد و به مدت ۲ هفته در گالری اکنون به نشانی اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه افشین (۱۴)، بن بست حریر، شماره ۹ ادامه خواهد داشت.

logo-samandehi