هنرهای محیطی نوروز به تهران می‌آیند

به گزارش گالری آنلاینبهنقل از ایسنا، با اجرای طرح «پیشواز بهار» توسط شهرداری تهران، رویداد هنری بهارستان (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود. این رویداد هنری با رویکرد ایجاد فرصت و فضای مناسب با هدف حضور و مشارکت هنرمندان در فضاسازی خلاقانه محیط شهری از طریق آفرینش هنری برگزار خواهد شد.

بر همین اساس تمام هنرمندان در گرایش‌ها و مدیاهای مختلف می‌توانند برای حضور در این بخش، ایده‌ها و طرح‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه این رویداد هنری ارائه کنند.

با توجه به شیوه‌های متنوع بیان هنری مانند چیدمان، فضاسازی، حاضر و آماده، مداخله در فضاهای شهر، اجرا، گرایشات تعاملی، نور، صدا و ... هنرمندان می‌توانند طرح آثار خود را به دبیرخانه سالانه هنرهای شهری بهار تهران ارسال کنند.

از سوی این رویداد هنری، محل‌های اجرای آثار، محورهای خیابان ولی‌عصر (عج) از میدان راه‌آهن تا میدان تجریش، خیابان انقلاب و ضلع جنوبی پارک لاله و بلوار کشاورز پیش‌بینی شده و هنرمندان باید ایده‌ها و پیشنهادات خود را متناسب با ویژگی‌های شهری و عناصر محیطی محل‌های تعیین‌شده ارائه کنند.

استفاده از مواد و مصالح ساده، ارزان، سبک با قابلیت اجرا و جمع‌آوری آسان باید از سوی هنرمندان مورد توجه قرار گیرد. استفاده از مواد دور ریختنی و بازیافتی نیز در این رویداد هنری آزاد است. ضروری است در طراحی آثار و در هنگام اجرای اثر در محیط شهری به رعایت مسائل زیست محیطی توجه شود. با توجه به اهداف این رویداد آثاری با حداکثر تأثیرگذاری بر محیط و مخاطب، بیشتر مورد نظر خواهند بود.

دبیری بخش هنری برعهده علیرضا فاضلی است و کورش گلناری، محمد سالاریان، سهند حسامیان، مجید حقیقی و محمدرضا یزدی هیأت انتخاب و داوران این بخش از رویداد هنری «بهارستان» هستند.

به هنرمندانی که آثارشان به این رویداد هنری راه ‌یابد، ۶۰ میلیون ریال تعلق خواهد گرفت. علاقه‌مندان تا ۱۰ بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارائه دهند. زمان اجرای طرح‌ها نیز طی ۱۰ روز ۱۵ تا ۲۵ اسفندماه خواهد بود.

هنرمندان علاقه‌مند می‌توانند فرم ثبت‌ نام حضور در رویداد هنری «بهارستان» را از طریق سایت این رویداد به نشانی baharestan.zibasazi.ir دریافت کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن و فکس ۲۲۹۶۹۷۴۲- داخلی ۱۱۴ تماس بگیرند.

logo-samandehi