افتتاح نمایشگاه جِف زیمِرمن در R & Company نیویورک

به گزارش گالری آنلاین؛ R & Company در نیویورک افتتاح نمایشگاه جِف زیمِرمن هنرمند برجسته ای که با شیشه کار می کند ، و نمایش یک اثر هنری استثنایی جدید توسط وی را اعلام کرد. این نمایشگاه از دوشنبه 19 ژانویه برای بازدید عموم بازگشایی شده است.

در این نمایشگاه، دنیایی از اشیاء و نقوشی که زیمِرمن در نمایشگاه های قبلی خود رونمایی کرده بود را می توان با ارتفاع های جدید مشاهده کرد. قبلأ هم که او اولین نمایشگاه انفرادی اش را با R & Company در سال 2007 برپاکرده بود، به عنوان یک استاد در در دنیای هنر شیشه شناخته می شد، از آن زمان تا کنون زیمِرمن در زمینه هنر خودش آبدیده تر شده و در هر دو مقیاس میکرو و ماکرو برای اکتشاف و استخراج قابلیت های مواد کار می کند. در این نمایشگاه طراح برای ارائه کارهای تندیسی به خلاقیت استثنایی اش تکیه کرده و زیبایی حیرت آوری را خلق کرده است.

به گزارش خبرنگار گالری آنلاین ، این نمایشگاه در درجه اول از مفهوم زمان از نظر زیمِرمن آن گونه که مرتبط با فرآیندهای در طبیعت، به خصوص در ارتباط با آب می شود، الهام گرفته شده است. از برش سریع یک سنگ ، تا عبور خیالی جریان های یخ، تا شکل دهی ظاهری یک کریستال ؛زیمِرمن این لحظات نامحسوس را نمایان می کند و با انجام این کار یک چشم انداز جدید در مورد اینکه چگونه زمان را در زندگی روزمره خود در نظر بگیریم به ما ارائه می دهد.

حرکت آب یک قیاس طبیعی برای فرآیندهای خود شیشه ساز است، که در آن مواد از حالت مایع و مذاب به حالت دائمأ ثابت تغییر می کنند. در زمانی که که طراحی های بسیاری دیجیتالی شده و از طریق شبیه سازی کامپیوتر انجام می شود، مشاهده یک طراح با این سطح از مهارت و تعهد، که خطرات را می پذیرد و با دست برای نشان دادن هیبت و شگفتی پدیده ای طبیعی کار می کند، رویدادی غیرقابل چشم پوشی است. کار زیمِرمن ،مهارت فنی یک وسیله را با تفکر به شدت مفهومی را پیوند می دهد که به تعریف دوباره قابلیت های شیشه سازی منجر می شود.

جِف زیمِرمن بیش از دوازده اثر جدید، را نمایش می دهد. این نمایشگاه تا 20 فوریه 2016 برپا خواهد بود.

هنرمند شیشه کار معروف، جِف زیمِرمن (متولد سال 1968) متعلق به گروهی از هنرمندان معاصر جسوری است که مواد قدیمی را به عنوان ابزار بیان به کار می برند.

او توسط یک مادر نقاش و یک ناپدری مجسمه ساز در مرکز هنرهای آندرسون رانچ در کلرادو پرورش یافته است، گذشته او در معرض طبیعت بوده و یک نیروی حیاتی در کارش باقی گذارده. در سال 1988 زیمِرمن در حالی که به دنبال گرفتن مدرک در زمینه مردم شناسی در سانتا باربارا بود، اولین کلاس شیشه سازی را گذراند. این به یادگیری روش کلاسیک ونیزی برای شیشه سازی منتهی شد، در حالی که مشغول دریافت لیسانس هنرهای زیبا (BFA) در یک مدرسه کوچک در تنسی بود. تابستان ها را در مدرسه پیلچوک در سیاتل کار می کرد. آنجا بود که با تکنیک های شیشه سازی استادان ایتالیایی لینو تاگلیاپیِترو و پینو سیگنورِتو آشنا شد. آموزش او همچنین شامل کار به عنوان یک استاد شیشه ساز برجسته در مرکز بین المللی تحقیقات هنرهای بصری و شیشه ای (C.I.R.V.A)، یک مرکز هنر و طراحی در مارسی نیز می شد. در حالی که جِف به صورت تجربی مجسمه سازی می کرد و در سراسر اروپا و آفریقا مسافرت می کرد با هنرمندان بزرگی چون روبرت ویلسون، گائتانو پِسه و روبرت موریس نیز کار می کرد.

زیمِرمن در موسسات و گالری های بین المللی زیادی از جمله گالری شان کلی نیویورک، گالری امانوئل پِروتین پاریس، موزه هنر بروکلین و موزه صنایع دستی آمریکایی نمایشگاه برگزار کرده است. وی در سال 2011 ماموریتش برای دفتر مرکزی هیوندای در سئول کره و اِرواین کالیفرنیا را کامل کرد. کار او در مجموعه های دائمی موزه شیشه کورنینگ نیویورک و بنیاد بوغوسیان بلژیک و همچنین مجموعه های شخصی در سراسر جهان وجود دارد.زیمِرمن هم اکنون در نیویورک زندگی می کند و مشغول به کار است.


logo-samandehi