برگزاری کارگاه ˝حیات شهری ایرانیان در سایه مدرنیته˝

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین این درسگفتارها که توسط محمد میلانی، نویسنده ، مترجم و محقق حوزه فلسفه و نقد مدرن، به عنوان دوره‌های" آموزشی خیابان" نام گرفته حاصل تحقیقات و پژوهش‌هایی در این حوزه است که این دوره دربردارنده نظرات و افکار تعدادی از متفکران، هنرمندان، فلاسفه مدرن و شخصیت‌های برجسته ایرانی تأثیرگذار در فهم مناسب از مدرنیته با محوریت تأثیرگذاری مدرنیسم بر زندگی ما ایرانیان و نحوه مواجهه ما با فرآیندهای مورد تحلیل و ارزیابی‌های سنتی و مدرن در این مقولات و ارائه رهیافت‌هایی مناسب مبتنی بر غنای سنت و الزامات مدرن را در بر خواهد داشت.

هدف از برگزاری دوره‌های زندگی در خیابان این است که این مفهوم سوای معیارهای عینی و ابژکتیوی که دارد، مأمنی برای بروز و ظهور ابعاد و مشتقات مدرنیته است. از مترو گرفته تا ساختمان‌های سر به فلک کشیده، از فروشگاه‌ها گرفته تا زیبایی پیاده‌روها و ازدحام جمعیتی که در معابر به التزام و شاید اجبار مدرنیته، حرکت می‌کنند.

لازم به ذکر است این دوره در تاریخ پنجشنبه 13اسفندماه از ساعت 10 الی15 در محل مرکز هنری سعدآباد واقع در میدان دربند روبه‌روی مجموعه سعدآباد- نگارخانه و مرکز فرهنگی برگزار می‌شود. جهت ثبت نام با شماره 27940510 و تلفن همراه 09101787551 تماس حاصل نمایید. حضور برای کلیه علاقمندان آزاد است.

logo-samandehi