کشف بدل مجسمه شاهان ایلامی در آستارا

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، منطقه گیلان، سرهنگ رحیم مهدی‌زاده، فرمانده انتظامی شهرستان آستارا از کشف بدل مجسمه شاهان ایلامی خبرداد و اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر از فعالیت‌های مشکوک فردی در خصوص خرید و فروش مواد مخدر مطلع شده و بررسی صحت و سقم موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از چندین روز اقدامات نامحسوس پلیسی از فعالیت متهم 44 ساله در زمینه خرید و فروش آن هم از نوع عتیقه اطمینان حاصل کرده و وی را دستگیر کردند.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های فنی پلیس اعتراف کرد که یک مجسمه عتیقه را در منزل پدری‌اش در شهرستان رودبار مخفی کرده است، گفت: ماموران با اخذ نیابت قضایی به زادگاه متهم عزیمت کرده و از داخل منزل پدری متهم مجسمه‌ای 39 سانتیمتری که آهویی در بغل داشت، را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا ادامه داد: با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان مشخص شد که مجسمه مذکور بدلی نادر و کم نظیر از مجسمه‌های شاهان ایلامی است.

وی اضافه کرد: کارشناسان میراث فرهنگی اعلام کردند که این مجسمه به طرز ماهرانه‌ای از روی مجسمه‌های ایلامی الگوبرداری شده و ارزش ریالی بدلی آن دو میلیارد ریال است.

logo-samandehi