«فریدا کالو» رکورد «کریستی» را شکست

1428492296259_66.jpgنقاشی از «فریدا کالو» هنرمند مشهور قرن بیستمی در «کریستی» چوب حراج خورد و عنوان گران‌قیمت‌ترین اثر هنری متعلق به یک هنرمند مکزیکی را به خود اختصاص داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، شعبه نیویورک «کریستی» یک تابلوی نقاشی از «فریدا کالو» نقاش معروف مکزیکی و از زنان تأثیرگذار تاریخ را به قیمت هشت میلیون دلار به فروش رساند.

حالا این تابلو، گران‌قیمت‌ترین اثر هنری به حراج رفته از یک هنرمند مکزیکی است. «کالو» در این نقاشی دو زن را در یک باغ به تصویر کشیده است. پیش‌بینی‌ می‌شد اثر سال 1939 «فریدا کالو» بین 8 تا 12 میلیون دلار خریده شود.

به گزارش حریت دیلی‌نیوز، در سال 2006 نقاشی دیگری از این هنرمند با عنوان «ریشه‌ها» به قیمت پنج میلیون و 600 هزار دلار در حراجی «ساتبی» به فروش رسید.

«کالو» اولین هنرمند آمریکای لاتینی بود که قیمت کارهایش از مرز یک میلیون دلار گذشت. اثری از او در سال 1990 به قیمت یک میلیون 400 هزار دلار چوب حراج خورد.

در دنیای هنر، این زن هنرمند را بیشتر برای خودنگاره‌های منحصربه‌فردش می‌شناسند. شخصیت، سبک و تعداد کم آثار «کالو» باعث شده بسیاری از مجموعه‌داران مشتری کارهای او باشند.

در حراجی روز 12 می «کریستی» چند اثر دیگر از هنرمندان صاحب‌نامی مانند «کلود مونه» (27 میلیون و 4000 دلار) و «مودیلیانی» (12 میلیون و 760 هزار دلار) به فروش رسید.

logo-samandehi