هدیه‌ای برای فردوسی بزرگ

1463206836317_Ferdowsi.jpg«بهزاد شیشه‌گران» پوستری را به‌مناسبت بزرگداشت فردوسی طراحی کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا: «25 اردیبهشت روز بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی، پدیدآورنده‌ی بزرگ‌ترین رزم‌نامه جهان است. به پاس امروز و تقدیر از آفرینش‌های ستودنی این شاعر بزرگ، پوستری از سیمای او را که در سال 1369 طراحی شده و از مجموعه‌ی مشاهیر ایران و جهان من است، با نگاهی دیگر اجرا کرده‌ام و تقدیم می‌کنم به سخن‌سرای وطن‌پرست، فردوسی بزرگ.

لازم به یادآوری است که این پوستر و ده‌ها پوستر دیگر درباره مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که از سال 1350 تا کنون طراحی شده و در ایران و خارج از ایران به‌نمایش درآمده‌اند، تماماً بدون سفارش و بدون حمایت از جایی و کسی با مصائب و مشکلات بسیار طراحی، چاپ و انتشار یافته‌اند، تا شاید ادای دینی نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی کشورم باشد. ضمن این‌که حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وظیفه دولت‌هاست که تا‌ کنون مغفول مانده است.»

بهزاد شیشه‌گران، طراح، نقاش و گرافیست متولد 1331 در تهران و دارای دیپلم نقاشی از هنرستان هنرهای زیبای تهران و کارشناسی گرافیک از دانشگاه هنر است. برگزاری 15 نمایشگاه انفرادی و بیش 120 نمایشگاه گروهی داخلی، شرکت در نمایشگاه‌های گروهی خارجی، نقاشی (چین، بنگلادش، مالزی، ایتالیا و سوییس)، گرافیک (فرانسه، انگلیس، ایتالیا)، طراحی تعدادی آرم، آرم‌نوشته، روی جلد کتاب، مجله، طراحی حروف فارسی و بسته‌بندی و تدریس طراحی، نقاشی و گرافیک از سال 1354 تا کنون از جمله فعالیت‌های این هنرمند است.

logo-samandehi