بیرون دیوارهای بی‌ینال ونیز چه می‌گذرد؟

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنر آنلاین: رویدادهای مرتبط با دوسالانه ونیز برای ارائه در مکان‌هایی خارج از مقر بینال و در راستای گسترش میدان تاثیرگذاری این رویداد و تبدیل آن به یک پدیده شهری در گوشه گوشه ونیز و با همکاری مؤسسات و بنیادهایی از کشورهای مختلف جهان سازماندهی شده‌اند. این رویدادها را طی سلسله گزارش‌هایی به شما معرفی می‌کنیم.

چشم انداز سکونت در چین یکی از این رخدادها است که از سوی "هفته طراحی پکن" در مرکز TBC ونیز پیش روی عموم قرار می‌گیرد.

"یکپارچه سازی مناظر طبیعی، شهری و انسان" پروژه ای است که از سوی معماران اسپانیایی انستیتو رامون لیول از 27 مه تا 28 نوامبر در Aftermath ونیز ارائه می‌شود.

"معماری اوکراین - فراتر از جبهه" عنوان پروژه ای است که از سوی موسسه تحقیقاتی Izolyatsia از 28 تا 30 ژوئن در سان مارکو به نمایش در می‌آید.

"علامت گذاری جزایر ساخت سازمان ملل" پروژه ای مطالعاتی برای ایجاد زمینه‌های گفتمان ژئوپولتیک در مشروعیت بخشیدن به ادعاهای ارضی کشورها است که 25 و 26 نوامبر در سانتاکروچه ارائه می‌شود.

"همزیستی" هم پروژه ای از کشور ماکائو است که به بررسی ایده برای نگهداری فضاهای تاریخی می‌پردازد و در "کامپو دلا تانا "از سوی موسسه فرهنگی " Governo " پیش روی عموم قرار می‌گیرد.

" Gangcity " عنوان پروژه ای در مستندسازی پدیده حاشیه نشینی در ایتالیا از سوی دانشگاه دی تورینو ,و در Spazio به نمایش گذاشته می‌شود.

"چشم انداز شمالی" پروژه ای است که به به بررسی اسکاتلند و ارتباط آن با همسایگان شمالی با تمرکز بر مردم و مکان می‌پردازد و با حمایت دولت اسکاتلند، همزمان در پنج نقطه شهر ونیز Ludoteca، آ Ausiliatrice، Castello، fondamenta و Gioacchin ارائه می‌شود.

همچنین پانزدهمین دوسالانه ونیز و سازمان ملل متحد در سرفصل‌های مسکن و توسعه پایدار شهری با یکدیگر همکاری می‌کنند. این توافق حاصل نشستی است که با حضور جوآن کلوس، مدیر اجرایی سازمان ملل متحد، ریچارد بوردت استاد معماری و برنامه‌ریزی شهری مدرسه اقتصاد لندن و یکی از کارشناسان بنام جهانی در این زمینه و پائولو باراتا و آلخاندرو آراونا رئیس و مدیر دوسالانه در ونیز برگزار شد.

بر اساس این توافق، دوسالانه ونیز در سومین کنفرانس جهانی سازمان ملل متحد که اکتبر سال جاری میلادی در اکوادور برگزار می‌شود مشارکت خواهد داشت.

این توافق در حالی صورت می‌گیرد که پانزدهمین دوسالانه معماری ونیز در رویکردی مشابه، ارائه راهکارهای مبتکرانه در راستای ارتقای زیست انسانی و رفع تنش بین منافع عمومی و خصوصی در فضاهای شهری را در دستور کار خود قرار داده است.

logo-samandehi