پارک اسکله 55 از توماس هیترویک؛ مرکز پرفورمنسی جدید در نیویورک

به گزارش گالری آنلاین به نقل از اتود: معمار انگلیسی توماس هیترویک بر روی رودخانه هادسون پارکی مرتفع خواهد ساخت که بر طبق برنامه ریزی ها از تابستان سال جاری ساخت و ساز آن آغاز می گردد. اسکله 55 با مساحتی بیش از 1 هکتار، با رضایت نهایی مهندسین نیروی ارتش ایالات متحده پس از پیروزی در دادگاه دعوی آن، هفته ی گذشته به عنوان پارک رودخانه هادسون مورد تایید قرار گرفت.


استودیوی هیترویک این طرح 130 میلیون دلاری را همچون یک توده ی قارچ مانند سفید طراحی نموده است که با چشم انداز موج دار رودخانه ادغام می گردد. این جزیره در فاصله 50 متری از خط ساحلی چلسی قرار می گیرد و به وسیله ی دو گذرگاه پیاده زاویه دار به ساحل متصل می گردد. تیم طراحی هیترویک با همکاری معمار منظر متیوس نیلسون، مسیرهایی پر پیچ و خم، درختانی پرپشت و پلت فرم هایی برای مشاهده مناظر اطراف پیش بینی نموده اند.


استودیو هیترویک گفته است: "این اسکله مکانی برای اکتضاف خواهد بود؛ جایی که بازدیدکنندگان آن می توانند سرگردان و متعجب به کشف چیزهای جدیدی در هر گوشه ی آن بپردازند: مکانی برای استراحت، غذا خوردن و یا دراز کشیدن بر روی چمن ها." همچنین پارک اسکله 55 دارای محلی برای نمایش و پرفورمنس و یک سالن امفی تئاتر با 700 صندلی برای اجرای موسیقی، تئاتر، رقص و هنر عمومی ست.


این پروژه توسط غول رسانه ای بری دیلر و طراح مد دیان فون فورستبرگ تامین می گردد. این زوج 113 میلیون دلار را به ساخت این پروژه اختصاص داده اند و با افتتاح یک سازمان خصوصی با نام اسکله 55 همراه با تهیه کننده یفیلم و تئاتر اسکات رودین به کار و مدیریت برنامه های فرهنگی آن پرداخته اند.


دیلر پس از حکم دادگاه گفته است: "من خیلی خوشحالم که دوباره به کار بازگشتیم: این ساخت و ساز می تواند به یک پارک بزرک و مرکز پرفورمنس در بین مردم نیویورک بدل شود که همه به دیدن آن بیایند." این طرح اولین بار در نوامبر 2014 منتشر شد و از میان تعدادی از پروژه های پیشنهاد شده هیترویک با تمرکز بر لندسکیپ انتخاب گردید.














logo-samandehi