۱۵۰ مجسمه در انتظار رفتن به باغ - موزه

ششمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهرانمعاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران از آماده شدن بیش از ۱۵۰ مجسمه برای نصب در باغ - موزه مجسمه خبر داد.

سیدمجتبی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چند سالی است که بحث راه‌اندازی باغ - موزه مجسمه مطرح شده و مجسمه‌هایی که قرار است به این مکان منتقل شوند تا پیدا شدن مکانی مناسب برای باغ - موزه در گنجینه‌ی نگارخانه «برگ» نگهداری می‌شوند. پس از تشکیل شورای خرید باغ - موزه، هر چند وقت یک‌بار جلسه‌ای توسط این شورا برای خریدن آثار هنری هنرمندان برگزار می‌شود، آثار مورد نظر قیمت‌گذاری و بررسی می‌شوند و با توافق هنرمند و خالق اثر برای نصب در باغ - موزه خرید انجام می‌شود.

او ادامه داد: تا کنون در روند خرید آثار، بیش از ۶۰ اثر از هنرمندان دوره‌های مختلف برای باغ - موزه مجسمه خریده شده که با آثاری که از قبل در گنجینه نگهداری می‌شد، حدود ۱۵۰ اثر آماده‌ی نصب در فضای باغ - موزه هستند.

موسوی همچنین گفت: باغ - موزه مجسمه همان‌طور که از اسمش پیداست، یک ساختمان اصلی و یک باغ دارد، یعنی علاوه بر این‌که در ساختمان اصلی آثاری برای نصب در نظر گرفته می‌شوند باید به فکر خرید آثاری مناسب برای نصب در باغ هم باشیم. در حال حاضر بیشترین آثاری که برای باغ - موزه خریده شده برای فضای داخلی موزه بوده و در آینده با مشخص شدن مکان باغ - موزه، آثاری مناسب برای نصب در باغ نیز خریده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بحث راه‌اندازی باغ - موزه مجسمه چند سالی است که در دستور کار سازمان زیباسازی شهرداری تهران قرار گرفته، اما تا کنون سازمان موفق به جمع‌بندی نهایی درباره‌ی مکان این باغ - موزه نشده است.

logo-samandehi