دهمین نشست «یکصد معمار، یکصد انتخاب» برگزار می‌شود

نشست دهم «یکصد معمار، یکصد انتخاب» در «خانه گفتمان شهر و معماری» برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، این نشست ۲۵ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به معرفی آثار برتر جدیدی در حوزه معماری خواهد پرداخت.

نشست یادشده در «خانه گفتمان شهر و معماری» تشکیل می‌شود و در آن، محمدسعید ایزدی، سیروس بزرگ گرایلی، آرش بصیرت، سامان سیار، ‌سهیلا صادق‌زاده، فرزانه عطاء‌اللهی، محمدمنصور فلامکی، محمد مجیدی، مینا معرفت و یوسف نیلی به معرفی اثر برگزیده خود خواهند پرداخت. سخنان مینا معرفت نیز به‌صورت ضبط اسکایپی خواهد بود.

مهمان ویژه این نشست، لیلی گلستان، نویسنده و مترجم، مجموعه‌دار و منتقد هنری است که درباره دغدغه‌های معماری‌اش سخن خواهد گفت.

انجمن مفاخر معماری ایران برای اجرای پروژه «یکصد معمار، یکصد انتخاب» قصد دارد ۱۰۰ اثر را از میان آثار ساخته‌شده در ۶۰ سال اخیر توسط ۱۰۰ معمار شناخته‌شده ایرانی معرفی کند. این پروژه با برگزاری نشست‌هایی اجرا می‌شود که در هر نشست، معماران نام‌آشنای ایرانی هر کدام بنای انتخابی خود را با ارائه دلایل و با استناد به مبانی نظری معرفی می‌کنند.

در نهایت نیز ۱۰۰ بنای منتخب معماران، در کتابی مستند و علمی منتشر می‌شود تا در فضای علمی و دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.

logo-samandehi