قدمت مجسمه جزایر پلینزی به 511 سال رسید

قدمت مجسمه ی مربوط به جزایر پلینزی که تصور می رفت 250 سال است، بعد بررسی چوب ها و طرح های حکاکی شده روی آن توسط کارشناسان موزه ی انگلستان به 511 سال رسید.

به گزارش سرویس بین الملل گالری آنلاین، مجسمه ی مربوط به جزایر پلینزی قدمتی بیش از تصور، در مورد این مجسمه ی چوبی تصور می رفت که احتمالا قدمتی 250 ساله دارد و متعلق به قرن نوزدهم یا قرن هجدهم است ولی طبق اظهارات خانم کارشناس در موزه ی انگلستان چوب ها و طرح های حکاکی شده روی آن از سال 1505 باقی مانده است .

مجسمه ی A'a که مورد تحسین هنرمندان بزرگی همچون پیکاسو و هنری مور نیز بوده است، شبیه به چهره ی مردی است که بیش از سی طرح حکاکی شده روی پوست خود دارد وارتفاع آن حدود 2/1 متر است و به شکل یکی از خدایان به نام "روتورا" میباشد. آلت مردانه این مجسمه شکسته است و طبق اظهارات کارشناسان احتمالا شکستگی که روی آن رخ داده توسط مبلغین دینی صورت گرفته است.

وقتی جزیره ی Aa تماما از روی نقشه حذف شد مردم آن کمتر از 1000 نفر بودند آنها برای اثبات تابعیت خود از دین مسحیت که بعدا به آن گرویده بودند مجسمه ها را روی یک قایق 560 کیلومتر به سمت شمال یعنی ایستگاه تبلیغ دینی لندن فرستادند و وقتی که دهلیز پشت مجسمه باز شد چندین بت به اندازه های کوچک در آن بود که به نظر میرسید با هدف حفظ مجسمه ها جمع شده اند .این 24 بت کوچک با وجود اینکه از بین رفته بودند ولی بت Aa سالم بود و در موزه ی کلیسای انگلستان در معرض دید عموم قرار گرفت . در سال 1890 این مجسمه توسط روزه داران کاتولیک به انگلستان داده شد و در سال 1911 به طور کامل مالکیت آن به موزه انگلستان واگذار گردید .

logo-samandehi