بازدید فرانسوا اولاند از غار ماقبل تاریخ و میزبانی گران پله از دیه‌گو ولاسکز / اخبار کوتاه هنری جهان

مکان شبیه‌سازی شده از غار پیش از تاریخ معروف شووِه در فرانسه از ۵ اردیبهشت به روی بازدیدکنندگان گشوده می‌شود. در غار بزرگ شووِه قدیمی‌ترین آثار هنری دوران پیش از تاریخ وجود دارند.

این پروژه ۵۵ میلیون یورویی به بازتولید مکان، دمای هوا و میراث هنری محل اصلی این غار پرداخته است که در آن آثار حکاکی شده، جای دست و بیش از چهارصد نقاشی با ذغال سنگ و خاک رس از اسب، خرس، کرگدن و فیل موجود است.

غار شووه در دسامبر سال ۱۹۹۴ میلادی در جریان یک اکتشاف توسط ژان-ماری شووِه، الیت برونل و کریستیان هیلر غار‌شناسان غیر حرفه‌ای کشف شد. عموم مردم هرگز اجازه بازدید از غار اصلی را نیافتند.

نقاشی از حیوانات بر روی دیوارهای غار در فضایی نیم کیلومتری ادامه می‌یابد که معادل هشت هزار و پانصد متر مربع است. ۴۲۴ حیوان از ۱۴ گونه مختلف بر روی این دیوار‌ها نقاشی شده‌اند. این حیوان‌ها اکثر درنده هستند و این امر ویژگی خاص این غار در برابر غارهایی با نقاشی‌های مشابه است که اکثر مربوط به دورانی نزدیک‌تر می‌شوند.

غار شبیه سازی شده شووه تا همینجا هم بازدیدکنندگانی داشته است. فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه همین دیروز ۱۰ آوریل از این مجموعه دیدن کرد.

logo-samandehi