چیدمانی برای دعوت مخاطب به خلوت با خود

هنرمند تایلندی Sanitas Pradittasnee از استودیو Sanitas مجموعه ای از چیدمان گسترده و معمارگونه خود را برای نمایشگاه Liminal Space در Noble Play در بانکوک گرد هم آورده است.


به گزارش گالری آنلاین، هر چیدمان که نمایش آن تا 4 فوریه 2024 ادامه خواهد داشت معنا و پیام پنهانی در خود دارد که به معنویت و جامعه و همزیستی پیچیده آنها می پردازد. از چیدمان Khao Mo که برای انعکاس سایه های سربه فلک کشیده کوه ها جعبه‌های ساخته شده از آینه را بر روی هم قرار داده تا House of Silence که شبیه یک غرفه مدیتیشن است، همگی در کنار هم به بررسی نحوه تاثیر فلسفه‌های دینی دیرپا بر محیط های آموزشی، اجتماعی و فرهنگی پیوسته در حال توسعه و بالعکس می پردازند.

در آثار این هنرمند، از ویژگی های «معماری» کاسته شده در حالی که «طبیعت» در حال تغییر از انعکاس طبیعت پیرامون به یک ویژگی برجسته تبدیل می‌شود. خاک به منزله یادآور خاستگاه تمامی موجودات است، سرچشمه هستی که از ما می خواهد با حواس فیزیکی خود هماهنگ شده و در نهایت به احساس تهی بودن خود بازگردیم. در میان تغییرات مداوم محیط پیرامون خود، هدف از آثار هنری Sanitas ایجاد فضایی جذاب است که در آن مردم بتوانند به آرامش برسند، تعمق کنند و لحظاتی را با خود سپری کنند.


logo-samandehi