واکنش بنکسی به وزیر کشور بریتانیا پس از انتقاد از آثارش در گلاستونبری

نقاش مرموز دیواری، بنکسی، به انتقادهای وزیر کشور بریتانیا، جیمز کلورلی، که قبلاً یکی از آثار او را در جشنواره موسیقی گلاستونبری "وحشتناک و غیرقابل قبول" خوانده بود، واکنش نشان داد.


به گزارش گالری آنلاین، این سیاستمدار در برنامه‌ای از اسکای نیوز، اثر بنکسی که شامل یک قایق بادی بود را "وحشتناک و غیرقابل قبول" توصیف کرده بود. بنکسی در اینستاگرام خود پاسخ داد و گفت که این واکنش "کمی اغراق‌آمیز" به نظر می‌رسد.

بنکسی نوشت: "قایق واقعی که من تأمین مالی می‌کنم، MV Louise Michel، دوشنبه شب ۱۷ کودک بدون همراه را از مدیترانه مرکزی نجات داد. به عنوان مجازات، مقامات ایتالیایی آن را توقیف کرده‌اند - که به نظر من این رفتار وحشتناک و غیرقابل قبول است."

کلورلی در مصاحبه اسکای نیوز ادعا کرده بود که اثر بنکسی "جشن گرفتن از دست دادن زندگی در کانال" است. وقتی از او پرسیده شد که آیا ممکن است بنکسی که همواره به مسائل سیاسی مختلف واکنش نشان می‌دهد، در حال انتقاد از ناتوانی دولت محافظه‌کار در مقابله با صنعت قاچاق مهاجران باشد، کلورلی از پاسخ دادن به این سؤال طفره رفت.

کلورلی به جای پاسخ به سؤال، به حزب کارگر بریتانیا تاخت و گفت که این حزب "می‌خواهد کنترل مرزها را به دست بگیرد" و تلاش‌های محافظه‌کاران برای کاهش ورود مهاجران به بریتانیا را مختل کرده است.

بر اساس گزارش رصدخانه مهاجرت دانشگاه آکسفورد، تعداد مهاجرانی که از طریق قایق‌های کوچک به بریتانیا می‌رسند، از سال ۲۰۱۸ به شدت افزایش یافته است. در نیمه اول سال ۲۰۲۴، ۱۲۶۴۶ ورود با قایق کوچک ثبت شده است که ۱۶ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است.

logo-samandehi