رای اعتماد مجلس به سیّدعباس صالحی

سیّدعباس صالحی با کسب ۲۷۲ رای موافق برای دومین‌بار به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجلس رای اعتماد گرفت.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیّدعباس صالحی که در دولت دوازدهم نیز وزیر فرهنگ بود، پس از اتمام دوران کاری‌اش در این وزارتخانه با حکم مقام معظم رهبری به‌عنوان نماینده ولی فقیه و مدیرمسئول روزنامه اطلاعات منصوب شده بود.

سیّدعباس صالحی متولد ١٣٤٣ در مشهد و فرزند مرحوم آیت‌الله میرزا حسن صالحی (متوفی ١٣٩٦) است. او دانش‌آموخته علوم حوزوی بوده و در دانشگاه نیز فلسفه خوانده است، در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر آیات عظام وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزا علی آقا فلسفی و دیگران تلمذ کرده است.

صالحی همچنین در مباحث فلسفی از محضر استادانی چون: ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن‌زاده آملی بهره برده است. او از سال ١٣٧٠ تاکنون دروس مرتبط با فقه و فلسفه و کلام اسلامی را در حوزه و دانشگاه تدریس کرده است.

از دیگر سوابق اجرایی صالحی می‌توان به: عضو هیات مدیره‌ و هیات امنای دفتر تبلیغات اسلامی، عضویت در شورای «مهندسی فرهنگی» (شورای عالی انقلاب فرهنگی)، عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی و مدیرمسئول و سردبیر برخی از نشریات علمی و فرهنگی کشور، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و... اشاره کرد‌.

logo-samandehi