آیا واقعاً صحنه‌ای از المپیک تمسخر تابلو شام آخر بود؟

صحنه‌ای که در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس روز جمعه اجرا شد، از سوی رهبران مذهبی و سیاستمداران محافظه‌کار به خاطر شباهت ظاهری به نقاشی لئوناردو دا وینچی از یک صحنه کتاب مقدس به نام شام آخر مورد انتقاد قرار گرفته است، به طوری که برخی آن را "تمسخر" مسیحیت نامیدند.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، برنامه‌ریزان و سازمان‌دهندگان این رویداد تأکید کردند که این صحنه از "شام آخر" الهام نگرفته و هدف آن تمسخر یا توهین نبوده است.

در این اجرای تلویزیونی، زنی با تاج نقره‌ای شبیه هاله در مرکز یک میز طولانی قرار داشت و درگ کویین‌ها در طرفین او ایستاده بودند. سپس، بر روی همان میز، یک پوشش بزرگ بالا رفت و مردی که آبی رنگ شده بود، روی یک بشقاب غذا در میان میوه‌ها ظاهر شد و به خوانندگی پرداخت در حالی که درگ کویین‌ها در پس‌زمینه می‌رقصیدند.

این صحنه باعث محکومیت افرادی شد که تصاویر را به عنوان تمسخر "شام آخر" تفسیر کردند، صحنه‌ای از عهد جدید که در نقاشی داوینچی به تصویر کشیده شده است. کنفرانس اسقف‌های فرانسه، که نماینده اسقف‌های کاتولیک کشور است، در بیانیه‌ای گفت که مراسم افتتاحیه شامل "صحنه‌هایی از تمسخر و استهزا مسیحیت" بود و اسقف برجسته آمریکایی، رابرت بارون از مینه‌سوتا، آن را "تمسخری بزرگ" نامید.


logo-samandehi