دام حقیقت در پارک مجسمه سازی yorkshire

کار wurm به بررسی معنا و ماهیت واقعی یک مجسمه می‌پردازد و مرزهای آن را گسترش می‌دهد و در عین حال ارزش و اهمیتی که ما برای اشیاء روزمره قائلیم را زیر سوال می‌برد.

به گزارش گالری آنلاین، نمایشگاه دام حقیقت erwin wurm در روز شنبه، 10 ژوئن 2023، در پارک مجسمه سازی yorkshire (YSP) در بریتانیا به روی عموم باز شد.

در این نمایشگاه بیش از 100 اثر به نمایش گذاشته شده است، از جمله 55 مجسمه در فضای داخلی، 19 مجسمه در فضای باز، نقاشی، عکس، فیلم، و طراحی خلق شده در 30 سال فعالیت هنری هنرمند، و چندین اثر که برای اولین بار نمایش داده شده است. همانطور که در این نمایش منعکس شده است، erwin wurm به طور مداوم قوانین مجسمه سازی، محدودیت های بدن انسان و ارتباط آن با فضاهای مسکونی را به چالش می کشد. کار او ادراکات آشنا و معقول را مختل می کند.

در نهایت، او از سناریوهای مضحک برای پرداختن به اینکه چگونه ما با خواسته های جامعه مطابقت داریم و چگونه مجسمه سازی می تواند باورهای فرهنگی را تغییر دهد، استفاده می کند. فراتر از آن لایه‌های طنز، wurm به تحقیقات René Descartes فیلسوف قرن هفدهمی نیز توجه کرد که به بیانیه معروف او انجامید: «من فکر می‌کنم پس هستم» - و الهام بخش او برای ارائه عنوان نمایشگاه: دام حقیقت است.

سه مجسمه از سری کیف‌های wurm، فرهنگ مصرف‌کننده و اشیاء موقعیت را بررسی می‌کنند. آنها شامل پله بزرگ پنج متری و آبی پاستلی (2021) است که شکل کیف هرمس برکین را به خود می گیرد، نماد معاصر پرستیژ و ثروت است، و با پاهای بلند و ظریفی که به نظر می رسد هدفمند راه می روند، تجسم یافته است.

logo-samandehi