نمایشگاهی پس از صد سال فراموشی

نمایشگاهی از آثار یکی از هنرمندان زن فراموش‌شده بریتانیا در ایست ساسکس برگزار می‌شود.

Mabel Pryde Nicholson's work often depicts domestic life, such as interiors of her homes and her children


به گزارش گالری آنلاین، گالری Grange در Rottingdean میزبان اولین نمایشگاه نقاشی‌های Mabel Pryde Nicholson پس از بیش از ۱۰۰ سال است.

این نمایشگاه بیش از ۳۰ اثر از مجموعه‌های خصوصی و نهادهای عمومی، به‌همراه نامه‌ها، عکس‌ها و اشیای شخصی این هنرمند را به نمایش می‌گذارد.

هنرمند Mabel Pryde Nicholson که در سال ۱۸۷۱ به دنیا آمد، همچنین مادر Ben Nicholson، پیشگام هنر انتزاعی، و Kit Nicholson، معمار مدرن، و خواهر James Pryde، هنرمند اسکاتلندی بود.

تعدادی از نقاشی‌های او در خود Grange، که یک عمارت پیشین در Rottingdean و خانه Nicholsons از سال ۱۹۰۹ تا ۱۹۱۴ بود، ساخته شده‌اند.

در طول زندگی خود، Pryde در لندن نمایشگاه‌هایی برگزار کرد و از فروش یک نقاشی به اندازه کافی درآمد داشت تا بتواند ساخت یک استودیو در باغ Grange را سفارش دهد.

او در سال ۱۹۱۸ در جریان همه‌گیری آنفلوآنزای اسپانیایی درگذشت.

این نمایشگاه به سال‌های اولیه هنرمند، تحصیلات، ازدواج و زندگی خانوادگی او با چهار فرزندش می‌پردازد.


همچنین موفقیت او در صحنه هنری لندن و ارتباطاتش با دیگر هنرمندان از جمله Max Beerbohm، Walter Sickert، Rudyard Kipling و Marie Tempest را بررسی خواهد کرد.

نمایشگاه "Prydie: زندگی و هنر Mabel Pryde Nicholson" از ۲۰ ژوئیه آغاز و تا ۲۶ اوت ادامه خواهد داشت.

Artist William Orpen's 'A Bloomsbury Family' depicts Mabel Pryde Nicholson alongside her husband William Nicholson and their children

logo-samandehi