پرتره سرقت‌شده روبنس و ون‌دایک پس از ۴۰ سال بازگردانده شد

آثار از هنرمندان فلاندری، پیتر پل روبنس و آنتونی ون‌دایک، که در قرن هفدهم خلق شده بود، پس از ۴۰ سال از سرقت بازگردانده شد.


به گزارش گالری آنلاین، این اثر که یک نقاشی روغنی روی چوب توسط هنرمند فلاندری، اراسموس کلینوس دوم، است، در سال ۱۹۷۹ در حالی که به گالری هنر تاونر در ایست‌بورن، واقع در جنوب شرقی انگلستان، قرض داده شده بود، به سرقت رفت. این اثر از سال ۱۸۳۸ در مجموعه‌های دوون‌شایر در خانه چتس‌ورث، واقع در داربی‌شایر، نگهداری می‌شد.

پیتر دی، کتابدار بازنشسته چتس‌ورث، در ویدئویی اظهار داشت که او در سال ۱۹۷۸ نمایشگاهی را در گالری در شفیلد ترتیب داده بود که این نقاشی نیز در آن گنجانده شده بود. این نمایشگاه در سال ۱۹۷۹ دوباره در گالری تاونر برگزار شد و نقاشی در ۲۶ می ۱۹۷۹ به سرقت رفت، در یک دزدی که اندرو کاوندیش، یازدهمین دوک فقید دوون‌شایر، آن را یک "سرقت برق‌آسا" توصیف کرده بود.

در سال ۲۰۲۰، برت شپرز، تاریخ‌دان هنر بلژیکی، این اثر را در یک حراجی هنری در تولون، فرانسه، مشاهده کرد و به چتس‌ورث اطلاع داد که این نقاشی به طور ناگهانی پیدا شده است.

ثبت هنرهای مسروقه، که یک پایگاه‌ داده مستقل و سودآور از هنرهای دزدیده‌شده است، سپس به مدت سه سال با فروشنده برای بازگرداندن نقاشی همکاری کرد. این نقاشی در ماه می به چتس‌ورث بازگردانده شد و پس از انجام کارهای ترمیمی توسط شرکت انگلیسی کریچلو و کوکونن، در نوامبر در ساختمان آکادمی سلطنتی اسکاتلند در گالری‌های ملی اسکاتلند به نمایش گذاشته خواهد شد.

چارلز نوبل، متصدی هنرهای زیبا در چتس‌ورث، به بی‌بی‌سی گفت: "بیش از ۴۰ سال از آن زمان می‌گذرد و پس از چنین مدتی، انتظار ندارید که نقاشی دوباره ظاهر شود."

logo-samandehi