امکان انتخاب رشته مجازی در کنکور 94/ جزئیات رشته‌های دارای شرایط خاص

معاون فنی و آماری سازمان سنجش از امکان انتخاب رشته مجازی در کنکور ۹۴ خبر داد و گفت: با این نرم افزار امکان انتخاب رشته مناسب برای داوطلبان توضیح داده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان جمالی در نشست خبری آزمون سراسری سال ۹۴ گفت: داوطلبانی که علاقمند به تحصیل دررشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هستند می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش همزمان با دریافت کارت از نحوه اعلام علاقمندی و انتخاب مورد و یا موارد رشته‌های تحصیلی خاص در آزمون سراسری سال ۹۴ مطلع شوند.

وی افزود: داوطلبان می‌بایست شماره مورد یا موارد رشته‌های دارای شرایط خاص (حداکثر ۴ مورد) را از این اطلاعیه انتخاب و به صورت اینترنتی از تاریخ ۱۷ خرداد تا ۲۷ خرداد از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی: www.sanjesh.org نسبت به اعلام علاقمندی به آنها اقدام کنند.

جمالی یادآور شد: رشته‌های‌ دارای شرایط خاص رشته‌هایی هستند که نیاز به‌ اقداماتی‌ نظیر مصاحبه‌، معاینه‌، آزمون علمی و یا عملی دارند و پذیرش آنها بصورت متمرکز خواهد بود. بعد از اعلام علاقمندی داوطلبان به این رشته‌ها در صورتی‌ که‌ نام آنان‌ (حدوداً در محدوده زمانی دهه اول مرداد ۹۴) در ردیف‌ معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت‌ رشته‌های‌ مذکور برای‌ مصاحبه‌ و معاینه‌ اعلام‌ شود باید ضمن اینکه‌ در مراحل‌ مصاحبه‌، معاینه‌ و آزمون علمی و یا عملی شرکت‌ می کنند در زمان‌ انتخاب‌ رشته‌ نیز، کدرشته‌ یا کدرشته‌های‌ مذکور را از دفترچه‌ شماره ۲ به‌ عنوان‌ یک‌ یا چند رشته از انتخاب‌های‌ خود از اولویت ۱ تا ۱۵۰ در هر اولویتی که علاقه دارند انتخاب کنند.

وی همچنین با اشاره به امکان شرکت داوطلبان غایب یا ثبت نام نکرده در زمان انتخاب رشته در آزمون سراسری ۹۴ گفت: امسال همانند سال گذشته داوطلبان غایب یا ثبت نام نکرده می توانند در مردادماه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته در رشته – محل های بر اساس سوابق تحصیلی اقدام کنند.

logo-samandehi