فراخوان رقابت معماری Tiny House

شرکت Volume Zero هند از علاقمندان دعوت می کند تا در بیست و پنجمین دوره از مسابقات معماری و پنجمین دوره از رقابت های معماری خانه کوچک در سال 2024 شرکت کنند.


به گزارش گالری آنلاین، این برنامه بار دیگر از ایده زندگی ساده و در عین حال پر محتوا تجلیل می کند.

خانه‌ها را می‌توان به گونه‌ای طراحی کرد که پایداری را با ایده حداکثر فضای قابل استفاده در حداقل فضای اشغال شده (ردپا) به سبک جدید تجسم کرد.

رقابت Tiny House امسال با هدف تجلیل از تجسم مجدد پایداری و اعتلای زندگی ساده، نوآورانه و در عین حال پرمحتوا برگزار می شود. این رویداد بستری است که نه تنها به بررسی شیوه های فضای زندگی «سیار» یا «زندگی مستقل از سیستم شهری» بلکه به آزادی و استقلال حاصل از این شیوه زندگی نیز می پردازد.

خانه فضایی است که برای همه ما محرم و صمیمی بوده و فراتر از یک کارکرد روزمره یعنی سرپناهی فیزیکی برای افراد و فعالیت های آنها بشمار می رود. خانه در سطح زندگی خصوصی و عاطفی با ساکنین خود ارتباط برقرار می کند.

خانه های محقر ما بطور مداوم در حال تغییر است، دنیا پیوستهً در حال تحول است؛ و به تبع آن زمان بیشتری در آنها سپری می کنیم. فرم ساختاری خانه به سرعت در حال تکامل بوده و طراحی آن با نیازهای مختلف دیگری که پیش از این منحصر به این فضا نبود، سازگار می شود. خانه‌های امروزه موجودیت‌های همه‌کاره‌ای هستند که از کاربردهای دیگری به عنوان دفتر کار، فضای بازی، فضای ورزشی، فضایی برای تعامل و تفریح و همچنین محل زندگی حیوانات خانگی و تامین نیازهای آنها برخوردار هستند.

خانه فضایی تغییرپذیر، چند منظوره و پیوسته در حال تغییر برای سازگاری با ما و عزیزانمان به شمار می رود. خانه دیگر تنها مکانی نیست که در آن زندگی می کنید، بلکه جایی است که با شما زندگی می کند.

برگزار کننده این رقابت از شرکت کنندگان دعوت می کند یک خانه کوچک برای دو نفر طراحی کنند که فضای زندگی راحت را برای ساکنین آن فراهم کند.

طراحی خانه کوچک باید نوآورانه، خلاقانه و پایدار باشد. مساحت پروژه پیشنهادی در صورتیکه امکان جابجایی فاکتور اصلی آن بشمار می رود، نباید بیش از 300 فوت مربع (تقریباً 27.9 متر مربع) باشد.

خانه پیشنهادی نیاز به جابجایی به خودی خود ندارد، می توان آن را به عنوان یک واحد یا مجموعه واحد در نظر گرفت که به راحتی توسط یک اتومبیل یا یدک کش بتوان آن را جابجا کرد. با این حال، شرکت کنندگان می توانند با انتخاب یک سایت دائمی و ارائه یک توجیه قوی برای آن، به طور کلی از موضوع "قابلیت جابجایی" صرفنظر کنند.


فضاهای داخلی باید شامل موارد زیر باشد:

• فضای نشیمن

• سرویس بهداشتی

• محل خواب 2 نفره

• فضای کار

• آشپزخانه و غذاخوری

• فضای تفریح و سرگرمی

• هر کاربرد دیگری که شرکت کننده مایل است به پروژه خود اضافه کند.


پروژه ارسالی باید به اندازه یک صفحه A1، فرمت JPEG (رزلوشن DPI 150)، و حداکثر 5 مگابایت ارسال شود.


جوایز:

در مجموع 4500 دلار به چهار پروژه برتر به همراه گواهی و نشر پروژه در نظر گرفته شده است.

نفر اول: 2000 دلار

نفر دوم: 1200 دلار

نفر سوم: 800 دلار

جایزه دانشجویی: 500 دلار

به 10 نفر منتخب نیز تقدیر نامه و گواهی اهدا خواهد شد.


مهلت و هزینه ثبت نام:

ثبت نام زودهنگام: تا 18 اکتبر 2024 (27 مهر 1403)

هزینه ثبت نام: 70 دلار + 18٪ مالیات

ثبت نام عادی: 19 اکتبر الی 5 دسامبر 2024 (28 مهر تا 15 آذر 1403)

هزینه ثبت نام: 85 دلار + 18٪ مالیات


گالری آنلاین در راستای حمایت و همراهی بیشتر هنرمندان جهت حضور و شرکت در برنامه های بین المللی، در انجام مشاوره، ثبت نام، آماده سازی رزومه، پروپوزال، انگیزه نامه و طراحی وب سایت شخصی برای شرکت در رزیدنسی و فراخوان ها در خدمت هنرمندان و فرهیختگان گرامی خواهد بود.

علاقه مندان درخواست خود جهت دریافت مشاوره را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi