نگاهی به طرح گسترش مدارس در روستاهای اسپانیا

موسسه Iterare Arquitectos مدرسه در Aguas Nuevas را به عنوان یک مداخله حداقلی در تضاد با محیط طبیعی آن در روستاهای اسپانیا ارائه می دهد.


به گزارش گالری آنلاین، مدرسه در Aguas Nuevas که در فاصله کوتاهی از آلباسته، در دهکده ای که در دهه 1960 توسط موسسه ملی استعمار اسپانیا ساخته شد، قرار دارد، به عنوان ضمیمه ای به مهدکودک موجود عمل می کند. مداخله معماری مینیمالیسم را در بر می گیرد و حضوری متمایز و در عین حال کم رنگ را در محیط روستایی خود ارائه می دهد.

این طرح فضاهای کاربردی را در اولویت قرار می دهد. اول، یک سازه باریک و کشیده است که به ساختمان فعلی متصل می شود که دارای قسمت های ورودی و خدماتی است. در مقابل، بخش دوم به طور برجسته ای افزایش می یابد تا یک تجربه فضایی بدیع را برای کودکان درگیر در فعالیت های مختلف معرفی کند.

با ارتفاع استثنایی خود، فضای داخلی کلاس به فضایی درخشان تبدیل می‌شود و به کودکان اجازه می‌دهد تا با تغییر الگوهای نور روز و بازی در سایه درگیر شوند. دو پنجره بزرگ تعامل پویا نور و سایه را در طول روز به تصویر می کشد و ارتباط کودکان را با محیط خود تقویت می کند.

با رعایت مقررات عقب‌نشینی در نما، این ساختمان همچنین یک منطقه نشیمن عمومی را ایجاد می‌کند و مکانی برای استراحت برای افراد محلی و والدینی که منتظر فرزندانشان هستند فراهم می‌کند. تیم طراحی در Iterare Arquitectos ساختار مدرسه را با بافت روستایی ترکیب می کند و در عین حال افزودنی متفکرانه به چشم انداز آموزشی ارائه می دهد.


logo-samandehi