آسیب به قوس کنستانتین و کولوسئوم بر اثر بمب آبی

قوس کنستانتین در رم پس از برخورد صاعقه در ۳ سپتامبر و بارش شدید باران دچار آسیب شده است. کولوسئوم نیز به دلیل سیلاب در تونل‌های پایین‌تر خود بسته شد و کارشناسان در حال ارزیابی خسارت‌ها هستند.


به گزارش گالری آنلاین، مرمت گران شروع به ارزیابی آسیب‌های وارد شده به قوس کنستانتین در رم کرده‌اند که در تاریخ ۳ سپتامبر بر اثر صاعقه ضربه خورد. بارش شدید باران همچنین تونل‌های پایین‌تر کولوسئوم را زیر آب برد و این مکان به دنبال آن در روز بعد بسته ماند.

پارک باستان‌شناسی کولوسئوم در حساب اینستاگرام خود اعلام کرد که «عملیات بازیابی که توسط تکنسین‌های ما در قوس کنستانتین انجام شد به‌موقع بود و مسئولان ما بلافاصله در صحنه حاضر شدند.»

تمام قطعات بازیابی و ایمن شده‌اند. مهم است که تأکید کنیم که تنها سه روز پیش، کارهای مرمت در سمت جنوبی قوس آغاز شده بود: بنابراین ما تعمیرات برنامه‌ریزی شده را که به مرمت برنامه‌ریزی شده مربوط می‌شد با کارهای حفاظت اضطراری که به سرعت انجام شد، ترکیب کردیم.» مقامات پارک برای اظهارنظر بیشتر تماس گرفته شدند.

یک جرثقیل کارگران را به بالای بنای تاریخی که قطعات مرمر آن جابه‌جا شده بود، برد. مرمت‌کنندگان سپس دو لایه مرمر شکسته را از سقف جدا کردند. قوس کنستانتین پیروزی نظامی امپراتور کنستانتین بر رقیبش ماکسنطیوس در نبرد پل میلویان در رم حدود سال ۳۱۲ میلادی را جشن می‌گیرد.

در پستی در X، شهردار رم، روبرتو گوالتیری، اعلام کرد که نمایندگان مختلف شهر از جمله اداره محیط زیست، آسیب‌های وارده از «بمب آبی فوق‌العاده‌ای که به مرکز رم ضربه زد» را ارزیابی خواهند کرد. آژانس حفاظت مدنی ایتالیا می‌گوید که در طول طوفان بیش از ۶۰ میلی‌متر باران بر روی شهر باریده است.

logo-samandehi