نمایش CHIROPTERA درکاخ گارنیه توسط JR

پس از تحولی که JR، طراح صحنه، با نمایی گسترده از غار در کاخ گارنیه ایجاد کرد، این بار فضا را با اجرای نمایش مسحورکننده CHIROPTERA جانی دوباره بخشید.


به گزارش گالری آنلاین، در این نمایش 153 پرفورمر حضور دارند که از جمله می توان به Amandine Albisson، اجراکننده اصلی اپرا، طراح اجرا Damien Jalet و موسیقی Thomas Bangalter اشاره کرد. این نمایش حول محور تاریکی و نور بوده و بر رابطه همزیستی بین این دو عنصر تأکید می کند. در حالی که در اولین چیدمانی که در ماه سپتامبر برگزار شد از بینندگان خواسته شده بود تا از غار خارج شده و به استقبال نور بروند، این بار از تماشاگران دعوت می شود تا از گذرگاه نمادین وارد غار با نورپردازی ملایم شوند.

خانه اپرا در پاریس در 12 نوامبر 2023 شاهد تحولی مسحورکننده با نمایی از غار در طول اجرای CHIROPTERA بود. این نمایش جذاب که توسط Damien Jalet و با موسیقی Thomas Bangalter اجرا شد، به موضوعات تمثیلی Act I و II Retour à la Caverne می پرداخت. JR (طراح صحنه) در آغاز این اجرا خطاب به تماشاگران گفت: «در ماه سپتامبر، ما از شما دعوت کردیم تا از غار خارج شوید و به جستجو بپردازید. این بار، ما شما را به داخل غار دعوت می کنیم."

جمعیتی متشکل از 25000 تماشاگر در میدان اپرا گرد هم آمدند تا شاهد حرکات موزون بالرین اصلی، Amandine Albisson باشند که ورودی غار را با سایه باشکوه و انسان نمای خود باز می‌کند. اجرا در تاریکی کامل آغاز شد و تماشاگران صحنه را با استفاده از تلفن و چراغ قوه خود روشن کردند. نوری که صحنه را در برگرفته بود در کمترین حد ممکن بود. سایه انسان نمای Albisson حس و حال فضا را در اختیار گرفته بود. سپس رقصندگان با لباس‌های شب نما و حالات و حرکات جذاب، تجربه بصری را به اوج رساندند. JR در سخنان خودگفت "در چند هفته اخیر، بقدری در تاریکی بوده ایم که همگی، هنرمندان و رقصندگان، تامل کرده و از خود پرسیدیم: رقصیدن چه سودی دارد؟ ابتکار چه سودی دارد؟ اجرای نمایش در این حد از تاریکی که اطرافمان را فرا گرفته چه سودی دارد؟ اما گفتیم نه؛ نقش ما به عنوان هنرمند همیشه "جستجوی نور" بوده است. ما این را خوب می دانیم که با تاریکی بیشتر نمی توان از تاریکی فرار کرد، بلکه با نور هرچند کم سو می توانیم تاریکی را از خود دور کنیم.



logo-samandehi