فراخوان نخستین جشنواره ملی عکس «راه و همراه»

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران فراخوان نخستین جشنواره ملی عکس "راه و همراه" با موضوع جاده‌های مازندران و خدمات راهداران این استان را منتشر کرد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، "راه و همراه" عنوان یک جشنواره سراسری است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با هدف ثبت و معرفی جاذبه‌های راه‌های استان، تبیین خدمات راهداران مازندران و چالش‌های مرتبط با راه‌ها و محورهای مواصلاتی این استان طراحی کرده و فراخوان نخستین دوره آن نیز منتشر شده است.

دبیر اجرایی این رویداد هنری به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره برای نخستین بار در مازندران برگزار می‌شود و گستره جغرافیایی آن راه‌های موجود در محدوده مرزهای استان را در بر می‌گیرد. اما همه عکاسان کشور امکان شرکت در این رویداد را دارند.

احسان فضلی اصانلو اظهار کرد: جشنواره در ۱۴ محور طراحی شده و همه مسائل مرتبط با راه‌های استان را شامل می‌شود.

وی افزود: نگاهی به فعالیت راهداران و نقش آن‌ها در بازگشایی راه‌ها، پرداختن به موضوع تجاوز به حریم قانونی راه‌ها و پیامدهای مخرب آن، تخریب و سرقت علائم نصب شده در راه‌ها، توجه به حفظ مبلمان جاده‌ای برای زیباسازی و پاکسازی حریم راه‌ها، حفظ و نگهداری از بناهای موجود در راه‌ها از جمله پل‌ها و دیوارها، نقش راه به عنوان محور توسعه در جذب گردشگر، نگاهی به توسعه و ارتقاء راه‌ها و اثرات مثبت آن، نگاهی به معضل ترافیک در محورهای مواصلاتی، ریختن زباله و نخاله در حاشیه راه‌ها، نگاهی به توسعه و ارتقاء راه‌های روستایی و اثرات مثبت آن، مناظر زیبای راه‌های مازندران، مناظر نازیبا و مشکلات بصری موجود در راه‌های استان، ایمنی جاده و مسؤولیت مردم در این زمینه و حمل و نقل همگانی موضوع‌هایی هستند که عکاسان سراسر کشور می‌توانند آثارشان را در این محورها به دبیرخانه جشنواره بفرستند.

دبیر اجرایی جشنواره ملی عکس "راه و همراه" درباره مقررات این رویداد خاطرنشان کرد: همه عکاسان کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و هر عکاس مجاز است که حداکثر ۵ قطعه عکس به دبیرخانه بفرستد. ضمن این‌که همه عکس‌های فرستاده شده باید مربوط به جاده‌های مازندران باشد و اطلاعات مکان و زمان تصویر نیز زیر هر عکس ثبت شود.

فضلی اصانلو با بیان این‌که عکس‌های ترکیبی و ساخته شده توسط ابزار گرافیکی پذیرفته نخواهد شد، گفت: عکس‌ها باید با فرمت JPG و با عرض حداقل ۳۰ سانتیمتر با دقت dpi ۳۰۰ به دبیرخانه فرستاده شود. درج اطلاعات کامل درخواست شده اعم از زمان و مکان دقیق عکس‌ها در جدول مشخصات عکس‌های ارسالی الزامی است و فایل اصلی دیجیتالی عکس باید نزد عکاس موجود باشد.

وی افزود: ارسال عکس توسط عکاس به منزله قبول مالکیت اثر و اصالت آن تلقی شده و هیچگونه مسئولیتی به عهده دبیرخانه نخواهد بود.

به گفته دبیر جشنواره ملی عکس "راه و همراه"، ساتیار امامی، مصطفی کاظمی و اکبر قاسم‌پور داوران این رویداد هستند.

ارسال تصاویر از طریق پیام‌رسان تلگرام به شماره ۰۹۹۹۱۲۸۶۰۷۰ انجام می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ بهمن تعیین شده است.

انتخاب و داوری آثار نیز ۱۷ بهمن انجام می‌شود. مراسم اختتامیه نیز قرار است ۲۵ بهمن همزمان با گرامیداشت روز جانباز برگزار شود.

بر اساس قواعد جشنواره، برگزارکننده مجاز است که آثار منتخب را در نقاط مختلف اعم از داخل یا خارج کشور به نمایش بگذارد و از این آثار در انتشارات خود با ذکر نام عکاس استفاده و چنانچه این امر منجر به کسب درآمدی شود، برگزارکننده مطابق تعرفه خود هزینه استفاده از عکس را به صاحبان اثر پرداخت می‌کند.

به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره فرستاده شود ترتیب اثر داده نخواهد شد. تکمیل فرم شرکت در جشنواره توسط عکاس و ارسال اثر به منزله قبول شرایط و مقررات جشنواره است و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده به عهده برگزارکننده است.

جوایز جشنواره:

نفر اول: ۸۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره و دیپلم افتخار

نفر دوم: ۵۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره و دیپلم افتخار

نفر سوم: ۳۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره و دیپلم افتخار

به۵نفر از عکاسان تقدیر شده هر کدام مبلغ ۱۰ میلیون ریال و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

همچنین به ۵۰ اثر راه یافته هرکدام به مبلغ پنج میلیون ریال به عنوان حق التالیف پرداخت می‌شود.


عکاسان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره ملی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۰۱۱۳۳۳۲۹۵۶۱ و ۰۱۱۳۳۳۲۳۰۱۶ تماس بگیرند.

logo-samandehi