فراخوان طراحی لوگو برای پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی سمنان

سرپرست پایگاه بافت تاریخی سمنان از فراخوان عمومی طراحی لوگو برای پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی سمنان خبر داد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از میراث آریا، مرتضی امیرجان روز شنبه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ ضمن دعوت از اساتید، طراحان، هنرمندان، هنرجویان و دیگر علاقه‌مندان به شرکت در این فراخوان گفت: این پایگاه در نظر دارد تا با توجه به اهداف پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی سمنان، نسبت به طراحی نشان‌واره‌ (لوگو) با موضوع پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی سمنان از طریق فراخوان عمومی اقدام کند.

سرپرست پایگاه بافت تاریخی سمنان افزود: طرح باید با رعایت اصل سادگی، زیبایی و پویایی همراه با بهره‌گیری از شاخصه‌های بومی بافت تاریخی شهر سمنان تطابق داشته باشد.

او با بیان اینکه طرح پیشنهادی می‌تواند به‌صورت نوشتاری یا تصویری و یا ترکیبی از هر دو باشد گفت: آثار ارسالی باید قابلیت استفاده در ابعاد کوچک، بزرگ و فرمت‌های چاپی و دیجیتالی رنگی و تک‌رنگ را داشته باشد.

سرپرست پایگاه بافت تاریخی سمنان با تأکید بر اینکه عدم شباهت و یا اشاره مستقیم و غیرمستقیم به نشان‌واره‌های ثبت‌شده در سایر سازمان‌های داخلی و خارجی الزامی است و احراز کپی بودن اثر در هر مرحله باعث حذف شدن تمامی آثار شرکت‌کننده می‌شود، افزود: رعایت حقوق مادی و معنوی طرح برگزیده با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان است و این اداره کل حق انتشار نشان‌واره برگزیده را برای پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی شهر سمنان دارد.

امیرجان با اشاره به اینکه زمان اعلام نتایج این فراخوان ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ است، بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند طرح پیشنهادی خود را تا ۲۵ آذرماه ۱۴۰۲ با رعایت ویژگی‌ها و توضیحات ذکرشده، در شبکه‌های مجازی به شماره ۰۹۳۹۳۳۱۶۷۲۲ و یا به آدرس ایمیل p.semnan@mirassemnan.ir برای پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی شهر سمنان ارسال کنند.

سرپرست پایگاه بافت تاریخی سمنان گفت: به بهترین طرح ارسالی و برگزیده، توسط پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی سمنان هدیه‌ای نفیس به‌رسم یادبود اهدا خواهد شد.

او افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به آدرس www.semnan.mcth.ir مراجعه کنند.

logo-samandehi