به‌روزرسانی رشته گرافیک در هنرستان‌ها

دومین جلسه فوق العاده بررسی و به‌روز رسانی رشته گرافیک در هنرستان­‌های هنرهای زیبا و مراکز مهارتی کاردانش با عنوان «کاربر امور عمومی گرافیک» جهت طرح در جلسات کارگروه تخصصی مهارتی برگزار شد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت هنری نوشت، دومین جلسه فوق العاده بررسی رشته گرافیک در هنرستان­‌های هنرهای زیبا و مراکز مهارتی کاردانش از نظرهمپوشانی و به روزرسانی استانداردهای آموزشی جهت طرح در جلسات کارگروه تخصصی مهارتی با حضور محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش، ابراهیم شریفی معاون برنامه‌ریزی و توسعه، مرتضی نیک نژاد نماینده دستگاه متولی، سجاد فروغی مدیرهنرستان هنرهای زیبای پسران کرج، عبدالرضا جمالی فرد کارشناس مدعو، تهمینه طالبی کارشناس مدعو و معاونین و کارشناسان دفتر آموزش ششم آبان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد حسین اسماعیلی با تاکید بر اهمیت به روز رسانی استاندارد های آموزشی رشته‌های هنری در هنرستان های هنرهای زیبا و کاردانش بخش فرهنگ و هنر گفت: فرهنگ و هنر همواره پویا، زنده و در حال رشد است و به‌روز رسانی رشته‌های هنری از وظایف خطیری است که بر عهده دفتر است، که با تشکیل جلسات تخصصی و کارشناسی، امید است در این امر مهم بتوانیم گام های موثری برداریم.

در ادامه اعضاء حاضر درجلسه به ارائه نظرات و پیشنهادات پرداختند و مقرر شد با توجه به ادغام دو استاندارد و طراحی گرافیک سیاه و سفید و طراحی گرافیک رنگی با عنوان «کاربر امور عمومی گرافیک» محتوای درسی استاندارد کاربر امور عمومی گرافیک در استاندارد جدید مورد ملاحظه قرار گیرد. همچنین وظایف شغلی رشته «اجرا کار امور گرافیکی» با عنوان جدید رشته، در ایسکو 2008 بررسی و به روز رسانی شود.

logo-samandehi