افتتاح هنرستان هنرهای زیبا در سال تحصیلی جدید

10 رشته‌ جدید در هنرستان‌ها

محمد حسین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ گفت: پنج هنرستان هنرهای زیبا در سال تحصیلی 1403-1402، به تعداد هنرستان‌های کشور اضافه شد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، محمدحسین اسماعیلی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به سیاست توسعه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنرستان‌های هنرهای زیبا و مراکز آموزش هنری در دوره جدید و تأکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور هنری در این راستا، مقرر شد در هر استان حداقل 2 هنرستان هنرهای زیبای پسرانه و دخترانه ایجاد شود.

وی گفت: در جهت عملیاتی کردن این سیاست، از ابتدای دولت سیزدهم، 12 هنرستان جدید در استان‌های مختلف تأسیس شده بود و در ابتدای سال تحصیلی جدید نیز 5 هنرستان دیگر به مجموعه هنرستان‌های هنرهای زیبا در کشور اضافه شد .

اسماعیلی افزود: ۲هنرستان هنرهای زیبای دختران شیراز و بندرعباس و همچنین ۳ هنرستان هنرهای زیبای پسران لارستان در استان فارس، پسران میناب در استان هرمزگان، پسرانه شاهرود در استان سمنان، پنج هنرستانی هستند که از مهرماه امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، فعالیت خود را آغاز کردند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با آغاز به کار این پنج هنرستان جدید، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد 17 هنرستان تأسیس شده که یک رکورد در راه‌اندازی هنرستان‌های هنرهای زیبا محسوب می‌شود.

وی اظهارداشت: در حال حاضر تعداد هنرستان‌های هنرهای زیبا در کل کشور به 65 باب رسیده و امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته در سال‌های آینده روند توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها تداوم پیدا کند.

اسماعیلی گفت: توسعه رشته‌های هنری در هنرستان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و در سال تحصیلی جدید، 10 رشته در حوزه‌های موسیقی، گرافیک، نقاشی و پویانمایی در هنرستان‌های هنرهای زیبا راه‌اندازی شده است.

logo-samandehi