سلامت، درمان و خدمات بیمه ای مهمترین اولویت جدی صندوق هنر

یکی از مهمترین اولویت ها و خدمات صندوق اعتباری هنر به جامعه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور محسوب می شود از این رو با توجه به اهمیت این دو مقوله همه ساله بخش قابل توجهی از بودجه این صندوق به این دو بیمه اختصاص داده می شود.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، حمایت و پشتیبانی از اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور به ویژه در مناطق کم برخوردار برای نهادینه کردن عدالت فرهنگی، همواره به عنوان یکی از راهبردها، سیاست ها و اولویت های اصلی صندوق اعتباری هنر بوده و هست تا ضمن ارائه خدمات و تسهیلات، بتواند ارائه انواع خدمات و بهره مندی از بیمه ها(تامین اجتماعی و درمان تکمیلی)، را نیز برای جامعه فرهنگی و هنری کشور فراهم آورد. برغم وجود تمام سختی ها در تأمین منابع و تخصیص بودجه کافی و همچنین بالا بودن قیمت های هزینه های درمانی و ... تلاش این مجموعه بر این بوده و هست تا در خصوص بهره مندی هنرمندان از بیمه ها، حداکثر حمایت را داشته باشد چون مسئولان صندوق اعتباری هنر معتقدند "سلامت، درمان و خدمات بیمه ای" از مهمترین موضوعات مد نظر جدی در دستور کار این مجموعه به جامعه هنری کشور محسوب می شود.

صندوق اعتباری هنر در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم مصمم شد تا با گسترش خدمات بیمه‌ای با قیمت های مناسب و پرداخت یارانه از سوی این صندوق، فضایی امن و بدون دغدغه بخصوص در حوزه سلامت و درمان را برای تداوم فعالیت حرفه‌ای فعالان حوزه فرهنگ و هنر که جز شریف ترین اقشار جامعه هستند، فراهم آورد.

در این راستا، صندوق هنر با عنایت به برنامه ریزی های انجام گرفته همراه با افق های ترسیم شده در سال ۱۴۰۰، با تغییر شرکت بیمه گر توانست رضایتمندی حداکثری اعضا و به ویژه هنرمندان را کسب کند از این رو با توجه به اعتماد اعضا به صندوق هنر و بیمه گر عامل ، تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات ، بهینه، منظم و شفاف کرده و در برابر تعهدات خود پاسخگو بوده اند.

انجام کامل تعهدات و تقویت و تسریع در ارائه خدمات رسانی به جامعه فرهنگ و هنر یکی از مهمترین مطالبات صندوق اعتباری هنر از مدیران بیمه گر درمان تکمیلی بود که خوشبختانه تا امروز محقق شده که انتشار و رسانه ای شدن عملکرد بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر در سال ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ با برخورداری ۴۲ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و افراد تحت تکفل آنها از خدمات این نوع بیمه طی سال گذشته طبق آمار و ارقام مندرج در گزارش تهیه شده https://honarcredit.ir/qui-۸۴۲۷۹۸۳۲۸۸۴۲۷۵۲ گواه این مدعاست.

امروز و در آستانه دوره جدید ثبت نام بیمه تکمیلی با توجه به افزایش هزینه های درمانی و دیگر جوانب مربوط به حوزه درمان و سلامت، از آنجائیکه هنرمندان سرمایه های اجتماعی جامعه هستند و ارائه خدمات دقیق و منظم به این قشر فرهیخته باید با حساسیت بالا و لحاظ همه جوانب انجام شود لذا مسئولان صندوق اعتباری هنر با توجه به بالا رفتن هزینه های درمانی و ... مصمم و با اراده راسخ ضمن پیگیری ها، رایزنی ها و انجام مذاکرات لازم با بیمه مرکزی ایران و همچنین شرکت های بیمه گزار و... تلاش کردند که مناسب ترین رقم پرداختی با بهترین و بالاترین ظرفیت ارائه خدمات و تسهیلات در حوزه بیمه درمان تکمیلی را برای هنرمندان و اعضا در نظر گرفته و در قرارداد منعقده لحاظ کنند.

توسعه کمی و کیفی حمایت ها و ایجاد تنوع در خدمات ارائه شده به جامعه تحت پوشش صندوق اعتباری هنر به عنوان یک اصل و اولویت جدی همواره در دستور کار جدی این مجموعه بوده و در این راستا مسئولان صندوق هنر از هیچ و تلاش و کوششی در جهت بهره مندی اعضا از خدمات و تسهیلات بهینه دریغ نخواهند کرد.

logo-samandehi