فراخوان جایزه معماری UIA

اتحادیه بین المللی معماران با همکاری UN-Habitat آغاز دومین دوره جایزه UIA 2030 اعلام کرد.


به گزارش گالری آنلاین، این رقابت دوسالانه از پروژه معمارانی که در اجرای "سند 2030 سازمان ملل" در رابطه با توسعه پایدار و به انضمام دستور کار شهری جدید مشارکت دارند، حمایت می کند.

این رویداد همگام با مجمع جهانی شهری (WUF)، از همه معماران در سراسر جهان دعوت می کند تا پروژه های اجرا شده خود را که تاییدی بر کیفیت طراحی آنها بوده و سهم قابل توجهی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDGs) داشته اند، ارسال کنند.

جایزه معماری UIA 2030 در دو مرحله اجرا می شود. در مرحله اول پروژه های ارسالی بر اساس منطقه که نشانگر هر یک از پنج منطقه UIA (اتحادیه بین المللی معماران) است، ارزیابی خواهند شد. از هر گروه 1 تا 3 منتخب نهایی به مرحله دوم راه پیدا خواهند کرد. ارزیابی منطقه ای بر اساس مکان پروژه، تعیین می شود.


رقابت در 6 دسته زیر برگزار می شود:

• هدف 3 توسعه پایدار، سلامتی و تندرستی

1. سلامت و رفاه خوب: این دسته پروژه هایی را به رسمیت میشناسد که مطابق با اصول زیربنایی هدف 3.3 از SDG 3 نقش قابل توجهی در ارتقای زندگی سالم و تندرستی، مانند کاهش بیماری های واگیر، داشته باشند.

• هدف 11 توسعه پایدار، شهرها و جوامع پایدار

2. مسکن مناسب، ایمن و مقرون به صرفه: این دسته پروژه هایی را به رسمیت میشناسد که مطابق با اصول زیربنایی هدف 11.1 SDG11 نقش قابل توجهی در تامین مسکن دسترس پذیر، مناسب، ایمن و مقرون به صرفه، بازسازی شهری و یا ارتقاء محله های فقیر نشین داشته باشند.

3. دسترسی به حمل و نقل عمومی ایمن، قابل دسترس و پایدار: این دسته پروژه هایی را به رسمیت میشناسد که به واسطه موقعیت، طراحی، تراکم و غیره، و با مطابق با اصول زیربنایی هدف 11.2.1 SDG11 نقش قابل توجهی در تامین حمل و نقل عمومی ایمن، قابل دسترس و پایدار (مانند توسعه حمل و نقل محور یا برنامه ریزی محله محور) داشته باشند.

4. دسترسی به فضای سبز و عمومی: این دسته پروژه هایی را به رسمیت میشناسد که بر اساس اصول زیربنایی هدف 11.7 SDG11 نقش قابل توجهی در تامین فضای سبز و عمومی امن، همگانی و قابل دسترس برای عموم داشته باشند.

5. سازگاری با تغییرات اقلیمی و تاب‌آوری در بلایا: این دسته پروژه هایی را به رسمیت میشناسد که بر اساس اصول زیربنایی هدف 11b از SDG11 نقش قابل توجهی در سازگاری با تغییرات آب و هوا و یا تاب آوری در بلایا داشته باشند.

• هدف 15 توسعه پایدار، زندگی در خشکی

6. ارتقا، بازسازی و استفاده پایدار از اکوسیستم ها: این دسته پروژه هایی را به رسمیت میشناسد که بواسطه موقعیت، طراحی یا ساخت، و مطابق با اصول زیربنایی SDG15 ، نقش قابل توجهی در ارتقاء، بازسازی یا استفاده پایدار از اکوسیستم ها داشته باشند.


پروژه ها باید به زبان انگلیسی بوده و از طریق پلتفرم ارسال جوایز UIA به آدرس https://uia.awardsplatform.com ارسال شوند.


شرایط آثار ارسالی:

• ویدیوی 3 دقیقه‌ای از پروژه (مرحله 2)

• فرمت نقشه و طرح ارسالی: فرمت عکس JPG، ابعاد 1920x 1080 و رزلوشن 150dpi

• حجم عکس ها با وضوح بالا: حداقل 5 مگابایت

• حجم فایل ها با وضوح پایین: حداکثر 500 کیلوبایت و با فرمت EPS، TIFF، JPG و JPEG

• نام گذاری فایل های باید به صورت زیر باشد:

«نام پروژه (شماره عکس) نام شرکت کننده.jpg»

مثال: Castletown(01)DavidLewis.jpg

• کیفیت ویدیو: Full HD (FHD) 1080p 1920 x 1080


شرکت در این راقابت رایگان است.


جوایز:

اعطای مدال به برندگان هر دسته (یک برنده از هر دسته)

تقدیر از منتخبین نهایی (مرحله دوم)


مهلت ارسال آثار:

• آخرین مهلت ارسال آثار مرحله اول: 12 آوریل 2024 (24 فروردین 1403)

• آخرین مهلت ارسال آثار مرحله دوم: 23 اوت 2024 (2 شهریور 1403)


گالری آنلاین در راستای حمایت و همراهی بیشتر هنرمندان جهت حضور و شرکت در برنامه های بین المللی، در انجام مشاوره، ثبت نام، اماده سازی رزومه، پروپوزال، انگیزه نامه و طراحی وب سایت شخصی برای شرکت در رزیدنسی و فراخوان ها در خدمت هنرمندان و فرهیختگان گرامی خواهد بود.

علاقه مندان درخواست خود جهت دریافت مشاوره را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi