باز طراحی ایستگاه پمپاژ قدیمی و تبدیل آن به سکوی بازدید

استودیو معماری LIN، یک پاویلیون بتنی بعنوان سکوی بازدید در حومه روستای Eryuan Botou واقع در شهر Yunnan چین احداث کرده است.


به گزارش گالری آنلاین، طراحی زاویه ‌دار این سازه به چشم اندازی وسیع باز شده و از بازدیدکنندگان دعوت می‌کند تا در مناظر پر فراز و نشیب کوه‌ها و شالیزارهای وسیع و بی در و پیکر غوطه‌ور شوند. این سازه که در اصل بعنوان یک ایستگاه پمپاژ محقر و بنای تاریخی توسط روستاییان برای آب و برق مورد استفاده قرار می گرفت، برای احترام به گذشته خود و در عین حال تبدیل آن به یک سکوی بازدید مدرن باز طراحی شد. معماران نقوش چندوجهی ایستگاه پمپاژ را مورد بررسی قرار داده و سپس عناصر فرهنگی استخراج شده از محیط اطراف را با بافت معماری در هم آمیختند. ساختار نهایی شامل عناصر بومی چون سقف‌های شیب‌دار، دیوارهای سایه انداز و پنجره‌های ناهمگون است که هر یک در ایجاد ارتباطی هماهنگ بین پاویلیون و محیط طبیعی نقش دارند.

نمای خارجی یکپارچگی را حفظ کرده و نقش یک راهنمای ثابت را برای روستاییان دارد.

این تیم می گوید: "روستاییان در حین شخم زدن زمین، تصویر آن را در شرایط مختلف تفسیر می کنند".

فضای داخل بطور هدفمند تقسیم شده و در پیرامون یک راه پله بزرگ متمرکز شده است. عناصری مانند سکوهای معلق، دیوارهای جانبی شیب دار، سقف های نیم قوس، پنجره های کم عرض و نامنظم، و نورگیرهایی با دهانه باریک، با حفظ میراث منطقه maintaining a nod to the area’s heritage، چشم اندازی متفاوت از منظره اطراف را به نمایش می گذارند.

بعلاوه طراحی سازه از آب و هوای غیرقابل پیش بینی Yunnan استفاده کرده و به عناصر طبیعی اجازه می دهد تا ظاهر ساختمان را تحت تاثیر خود قرار دهند.

این تیم در ادامه می گوید: "حوادث طبیعی حالاتی gesture را به پوسته ساختمان اضافه کرده و نما را به قلم مویی در فضای باز تبدیل می کند." مصالح، از جمله فولاد و بتن، با در نظر گرفتن کارایی و تعامل ساختمان با محیط، سنجیده و حساب شده انتخاب شده اند. "ابرهای ضخیم بر روی دیوارها منعکس می شوند که با رنگ سفید بکر و دست نخورده در تضاد است." در روزهای آفتابی نور خورشید بر روی متریال ها تابیده و بافت پوسته ساختمان را نمایان می کند و در روزهای بارانی پوسته نمای خارجی به بوم نقاشی برای آسمان تبدیل می شود.


logo-samandehi