درخشش طراحان ایرانی در هفته مد و لباس ایران در هند

رایزن فرهنگی ایران گفت: در هفته مد و لباس به دنبال این بودیم که در فضای رسانه‌ای و تجاری هندوستان، لباس ایرانی را معرفی کنیم.


به‌گزارش گالری آنلاین به نقل از میراث‌آریا، فریدالدین فرید رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند با اعلام این خبر اظهار کرد: دو هفته مد و لباس ایران در هند از ۲۴ بهمن ماه با تیمی متشکل از کارگروه مد و لباس که بیش از ۱۲ طراح لباس بودند آغاز به کار کرد و روز گذشته، ۸ اسفند این طراحان و فعالان عرصه مد و لباس از هند به ایران بازگشتند و در واقع، ما دو هفته به طور کامل در خدمت آن‌ها بودیم تا مردم و فعالان عرصه مد و لباس هند با کارهای آن‌ها بیشتر آشنا شوند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با بیان این که از چند ماه پیش، با همکاری رایزنی فرهنگی کشور، کارگروه مد و لباس و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه‌های برگزاری این دو هفته مد و لباس کشور در هند چیده شده بود، مطرح کرد: در چند ماه گذشته، برنامه‌های متنوعی با اهداف مختلفی چیده شده بود که فکر می‌کنم به موفقیت نسبی هم، رسید. البته این موضوع را می‌توان بیشتر در آینده قضاوت کرد، ولی ما در این مدت، به دنبال این بودیم که در فضای رسانه‌ای و تجاری هندوستان، طراحان لباس ایرانی و اساساً طراحی لباس ایرانی را معرفی کنیم و به همین دلیل، فکر می‌کنم، توانستیم موفق عمل کنیم و در فضایی کار را جلو ببریم که تا پیش از این، اصلاً وجود نداشت و این موضوع مطرح شد و طراحان ما هم، درخشیدند.

فریدالدین فرید گفت: ما در دو هفته مد و لباس ایران در هند، نمایش لباس اقوام ایران را داشتیم که کالکشن بزرگ و قیمتی از لباس اقوام و علاوه بر این، بازاریابی برند و چادر و عبای ایرانی را داشتیم و در مجموع، این برنامه برای سفر اول خوب بود و از آن‌جایی که فرهنگ ایرانی در هند بسیار محترم است. به همین خاطر، باید تعاملات فرهنگی با این کشور داشته باشیم چراکه با استقبال زیادی در هند روبرو می‌شود و ما هم، تلاش می‌کنیم که این ارتباطات بیشتر شود.

همچنین، مریم شیرزادیان، طراح لباس و مدرس دانشگاه نیز به عنوان یکی از طراحان حاضر در دو هفته مد و لباس ایران در هند درمورد این رویداد تصریح کرد: به لطف خداوند، در این سفر و رویداد دو هفته‌ای در هند نه تنها توانستیم با فرهنگ پوششی و اجتماعی مردم هندوستان در دو شهر دهلی و حیدرآباد آشنا شویم بلکه توانستیم ظرفیت و پتانسیل طراحی زنان هنرمند را در عرصه و صحنه بین المللی در معرض دید هنرمندان و فعالان مد و لباس قرار دهیم و علاوه بر این، مقامات دولتی، تاجران و سفرا و نمایندگان هندی به مشاهده آثار طراحان ایرانی پرداختند و با این کار توانستیم در اصلاح ذهنیت جهانی ناشی از تبلیغات سوء در رابطه با زن ایرانی و نحوه حضورش در جامعه تأثیرگذار باشیم.

شیرزادیان با بیان این که کالکشن‌های ۱۲ طراح مطرح روی صحنه دو هفته مد و لباس ایران در هند به نمایش درآمد، گفت: این کالکشن‌ها دارای تنوع و خلاقیت زیادی بودند و هنر و اصالت ایران و هنر دستان زنان ایران در آن‌ها وجود داشت و همین امر موجب تحسین تماشاگران شد.

logo-samandehi