کاوش در افسانه های آمریکایی در ورای جین

نمایشگاهی با عنوان Old Roads و Broken Records میزبان آثار دست ساز است که عمدتاً از چوب و جین کلاژ شده ساخته شده اند.


به گزارش گالری آنلاین، موزه هنر معاصر KMAC در Louisville تا 29 اکتبر 2023، نمایشگاهی انفرادی از Nick Doyle ارائه می‌کند. Doyle اغلب عناصری از هنرهای بومی آمریکایی را به کار می‌گیرد که از متل‌های کنار جاده‌ای و ماشین‌های بازی الهام می‌گیرد - نمادهایی که با هویت جمعی آمریکا در هم تنیده شده‌اند و در عین حال نمادی از منابع اختلاف و نارضایتی هستند.

در این نمایشگاه، هنرمند به بررسی رسانه‌ها و مضامین مختلف صنایع دستی سنتی آمریکا می‌پردازد. قصد او این است که تمایل آمریکا به ایده آل کردن تاریخ و دوره های گذشته خود را به چالش بکشد. او از طریق هنر خود صحنه هایی را خلق می کند که اسطوره های مردانگی را تجزیه می کند، مانند نوید رستگاری سفر جاده ای نمادین آمریکایی. Doyle علاوه بر کار خود در مورد مردانگی آمریکایی، مضامین مصرف گرایی، ماتریالیسم و رویای آمریکایی را نیز بررسی می کند. آثار او اغلب طنزآمیز است، اما همیشه حاوی پیامی جدی درباره وضعیت فرهنگ آمریکایی است.

هنرمند Doyle برای نمایشگاه انفرادی خود در موزه KMAC، مجموعه‌ای از قطعات مجسمه‌ای را که با لباس جین پیچیده شده‌اند، گردآوری کرده است.

او همچنین دو سازه‌ی بزرگ از مناظر تئاتر خلق کرده و به مجموعه‌ای از «اسباب‌بازی‌های اجرایی» خود که لحنی تاریک طنزآمیز دارند، یک ابزار جدید اضافه کرده است. این هنرمند آمریکایی در اطراف یک نسخه مینیاتوری از متل کنار جاده‌ای با استخر و زمین مینی گلف، صفحات چوبی را به شکلی شبیه ماشین‌های فروش و بازی، زیرسیگاری، میخ، دریل و اسباب‌بازی‌های قدیمی شکل داده است. متل فرسوده و متروک است و اطراف آن را علف های هرز و زباله احاطه کرده است. این کنار هم قرار گرفتن نوستالژی و زوال، دیدگاه Doyle از مردانگی آمریکایی را به عنوان اسطوره ای که زیر بار واقعیت در حال فروپاشی است، منعکس می کند.

او همچنین اقلامی از آشپزی تابستانی و سایر عناصر حومه شهر را در خود گنجانده است. یکی از نکات برجسته نصب بزرگ درب گاراژ مشرف به یک خیابان آرام حومه شهر است که در نور ملایم غروب آبی عمیق غرق شده است. Doyle با دقت قطعات جین رنگ شده و برش خورده را به بالا اضافه می کند و ترکیبی را ایجاد می کند که یادآور پاپ آرت آمریکایی دهه 1960 است و بیشتر شبیه یک نقاشی یا عکس است تا یک کلاژ پارچه. تصویر فردی منزوی و سرسخت سوار بر اسب در غرب وحشی یا پشت فرمان فورد موستانگ، در حال رانندگی به سمت افق، همچنان مظهر آزادی و مردانگی است. دویل در کار خود نگاه دقیق‌تری به این چهره‌ها می‌اندازد تا روایتی بصری خلق کند که نشان می‌دهد چگونه نقش‌های سنتی مردانه آمریکایی می‌تواند محدودکننده باشد. او همچنین ارتباط آنها را با چرخه مادیات و مصرف آنها را بررسی می کند.



logo-samandehi