ساخت مجسمه‌های چوبی از نیوجرسی تا واشنگتن

هنرمند دانمارکی و فعال محیط زیستی، Thomas Dambo، با مجسمه‌های ترول به یاد ماندنی خود به ایالات متحده هجموم می‌آورد.

به گزارش گالری آنلاین، Dambo به همراه 22 سازنده ترول، تابستان را صرف ساخت 10 مجسمه کرده است که از ساحل شرقی تا ساحل غربی امتداد دارند. تور او در ایالات متحده با عنوان «Way of the Bird King» از بیش از 1000 پالت دور ریخته شده برای خلق این موجودات جنگلی جادویی استفاده می کند.

دامبو می‌گوید: «همیشه رویای من بوده است که در یک سفر جاده‌ای ساحل به ساحل بروم، به‌ویژه از روزهایی که به عنوان خواننده رپ در حال گردش در دانمارک با اتوبوس بزرگ بودم. بنابراین، به نوعی، این به نظر موفقیت بزرگ آمریکایی من است. امید من این است که این مجسمه‌ها نه تنها زیبایی مواد تغییر کاربری داده شده را به نمایش بگذارند، بلکه مردم را ترغیب کنند تا با طبیعت ارتباط برقرار کنند، تخیل آنها را جرقه بزند و احساس مسئولیت زیست محیطی بیشتری را تقویت کند.

شمال غربی اقیانوس آرام به ویژه در این تور نمایش داده می شود، با یک مجسمه در پورتلند، اورگان، و پنج مجسمه دیگر که در غرب واشنگتن پراکنده شده اند. این ترول‌های شمال غربی توسط «بنیاد طراحی اسکن» سازمان‌دهی شده‌اند که هدف آن حمایت از روابط بین دانمارک و ایالات متحده است. این سازمان Dambo را با اعضای قبایل Muckleshoot و Snoqualmie مرتبط کرد، زیرا ترول های او در قلمروهای سنتی آنها قرار دارند. آنها با هم کار کردند تا اطمینان حاصل کنند که این تاسیسات به سنت های بومی احترام می گذارند. Dambo در بخش شمال غربی تور، از نزدیک با John Halliday، عضو قبیله و هنرمند قبیله Muckleshoot، معروف به Coyote، کار کرد.

Coyote حتی به عنوان بخشی از تبادل نظر برای گذراندن وقت با Dambo و خدمه ساختمانش به دانمارک سفر کرد و فلوتی را نقاشی خواهد کرد که بخشی از ترول در سیاتل غربی است. Coyote می‌گوید: قبیله ما از همان ارزش‌ها استقبال می‌کند، بنابراین این یک همکاری طبیعی بود. ما باید از زمین مادرمان مراقبت کنیم.

اگرچه این تور در ماه سپتامبر به پایان می رسد، اما هر ترول به مدت سه سال در محل باقی می ماند، پس از آن زمان محلی ها می توانند تعیین کنند که آیا مایلند مجسمه باقی بماند یا نه.


logo-samandehi